Skrevet av Emne: -94 GC LTD  (Lest 2355 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bullex4

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
-94 GC LTD
« på: Fr., 3,August,2007,23,19 »
Har nettopp kjøpt en GC -94 mod, som er i grei stand, bilen er kjørt 185000 km. Men det er jo selvfølgelig noen feil, blandt annet transfer kassen, forige eier har tatt av mellomaksling til foraksel, dette gjorde han fordi han sa at den "knep" når han kjørte på fast underlag, men han merket ikke noe når han kjørte på løst underlag. Det er vel viskose kobblingen som er problemet, er det noen som har forslag, evt deler, priser osv?. Et annet problem er at bakrute viskeren ikke går, det samme gjelder a/c, merket i kveld til min store forbauselse at bilen ikke står i park????

Utlogget Vier

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
    • Haugaland Offroaders
Sv: -94 GC LTD
« Svar #1 på: Lø., 4,August,2007,11,16 »
Et annet problem er at bakrute viskeren ikke går, det samme gjelder a/c, merket i kveld til min store forbauselse at bilen ikke står i park????

Den triller i Park fordi mellomakslingen er demontert. Du må få byttet viscosekoblingen snarest. Når den er montert må du aldri kjøre uten begge mellomakslingene montert, for da brenner du koblingen igjen...
At AC ikke virker er en typisk feil. Den lekker gass, som oftest inne i dashbordet.
Demonter vindusviskermotoren og sjekk alle loddinger og forbindelser mellom elektronikken og motoren. Vanlig med kontaktfeil og greier der.

Jeg vil tro du fikk en god pris på denne bilen, for disse feilene kan bli dyre å reparere...
At forrige eier har koblet vekk akslingen isteden for å reparere viser vel hvor godt han har stelt med bilen...
Øystein Vierdal
Sveio midt i leio :-)

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: -94 GC LTD
« Svar #2 på: Lø., 4,August,2007,22,52 »
Hi Jeepfolks!
Min ZJ 96-modell fikk problemer med viskosekoblingen ved at den "knep" ved skarp sving. Fire nye dekk kurerte dette. AC sluttet også å virke. Etterfylling av kjølemedium kurerte problemet. Det mest vanlige lekkasjestedet er akseltetningen på kompressoren. Jevnlig bruk av AC er nødvendig for å holde denne noenlunde tett, men alle ac-anlegg vil krever etterfylling etter en viss tid. Vindusviskeren på bakruta virket heller ikke når jeg kjøpte bilen. Årsaken til dette var at to ledninger i en stikkontakt over bakdøra var ombyttet. Her et råd: Demonter viskermotoren og rengjør slepekontaktene og smør akslingen. Lærdommen er: Det er uendelig mange muligheter for feil i en bil og ikke alle er like logiske.
Mvh bambus
Bambus

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: -94 GC LTD
« Svar #3 på: Sø., 5,August,2007,00,10 »
Heisann!
Gratulerer med "ny" ZJ, bullex4. En bil å bli glad i. :) Har selv en`94 mod.som jeg er blitt glad i. AC anlegget må etterfylles hvert 3.år. Slik var det også på min Chevy Starcraft. Når kompressoren slutter å virke er det for lite gass. Bakruteviskeren virket heller ikke på min ZJ, men teflonsprayi akslingen, og en av guttene mine movet viskerarmen med samtidig med at bryteren sto på, og etter en stund virket den ok. Den var brukt så lite at den hadde "satt" seg. Lykke til med bilen. :)
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8

Utlogget egile

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: -94 GC LTD
« Svar #4 på: Sø., 5,August,2007,10,26 »
Gratulerer med bil.

Jeg hadde også problemer med en bakrutevisker som ikke virket. Det viste seg at det bare var kontakten ved viskermotoren som var falt ut, den sitter litt løst.

Egil

Utlogget bullex4

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Sv: -94 GC LTD
« Svar #5 på: On., 8,August,2007,01,51 »
Takker for svar, har fått kloa i en komplett transkasse, så den blir byttet de nærmeste dagene, ellers har jeg reparert intervallviskerene. Når det gjelder bakruteviskeren har jeg målt at det ikke kommer strøm bak, ideer???. Ellers har jeg pusset felger i 3 dager nå, beggynner å bli bra, ikke ferdig.Kjørte forresten en lang tur på ca 18 mil her om dagen, brukte på den turen  1,05l, på den tanken hadde den brukt 1,3l på blandet kjøring, ikke ille, når mann ser hva andre bruker med samme bil, forresten er det noen som hvet hvor mann får kjøpt dørhengsler?

Utlogget Fighter

  • JCN - Styre
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1529
  • En SUVeren Jeep.
Sv: -94 GC LTD
« Svar #6 på: To., 9,August,2007,01,12 »
Hei. Æhm.Sjekket sikring? ;D Må du ha nye hengsler da? Du kan få kjøpt hengselboltene løse. Førerdøren min er litt "løs", og døren faller liksom litt ned når jeg åpner den. Vet en som hadde kjøpt to komplette hengsler og betalt over 3000,- for dem. Boltene koster bare noen hundringser. Sjekk eBay for å se foto av dem, evt. kan du kjøpe dem der.
Åge Færestrand
Formann JCN
Lokalkontakt for Bergen
Mobil. 41306030
Grand Cherokee limited, 1995- 5,2-V8