Skrevet av Emne: Motorlakk  (Lest 2104 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Motorlakk
« på: Ti.,17,Februar,2009,18,24 »
Noen som har erfaring med en lakk som er holdbar til bruk på motorblokk og girkasse??
De som foreslår Biltema spraybokser takkes ikke for svar. He he:-)

Ellers hører jeg gjerne alle typer forslag og erfaringer, både positive og negative.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Motorlakk
« Svar #1 på: Ti.,17,Februar,2009,18,48 »
Tror Frode hadde dette spørsmålet oppe i garasjetråden sin.... Mener jeg ;D
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Neowulf

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 159
  • Æ e ikke trøtt å dessuten e blodsukkere på topp
Sv: Motorlakk
« Svar #2 på: Fr.,20,Februar,2009,10,31 »
kom over denne nettsida når jeg leta etter værktøyskap/seksjon , kansje det er noe for deg.
i.flg profilen din så er det jo ikke så langt unna.

http://www.bs-teknikk.no/

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Sv: Motorlakk
« Svar #3 på: Fr.,20,Februar,2009,11,18 »
Jeg tenkte å prøve meg på Bill Hirsch: http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24&products_id=197

Er det noen som har erfaring med www.bs-teknikk.no ? Tenkte å kontakte dem ang Scrambler prosjektet mitt (Er ikke langt unna meg heller).
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Motorlakk
« Svar #4 på: Fr.,20,Februar,2009,16,02 »
Jeg hadde hele ramma til tj,en inne hos BS.teknikk i våres for stripping før jeg leverte den til galvanisering i Sverige. VELDIG bra resultat!!!
Det kostet noen kroner men det var det vel verdt. Fordelen er at du får fjernet ALT av rust og lakk også der du ikke kommer till med sandblåser. Metallet blir som nytt og på ramma mi var det hvertfall ikke spor av rust ellr lakk etter behandling så var det bare å hiven i sinkgryta for galvanisering. Oppå der har jeg grundet og lakket for fargens skyld. (her skal det ikke ruste på minst 50 år:-)

Så bs-teknikk kan jeg varmt anbefale som et alternativ til sanblåsing. Hvordan de er på lakkering vet jeg ikke men jeg vet de selger en lakk der som skal være veldig bra og litt tøyelig. Men den selges kun i 2x3liters bøtter og koster da ca. 3000kr. den egner seg dog heller ikke som motorlakk pga. varmen. men mulig de har et produkt for dette også.
« Siste redigering: Fr.,20,Februar,2009,16,21 av provib@gmail.com »
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Motorlakk
« Svar #5 på: Fr.,20,Februar,2009,16,06 »
Når det gjelder lakken har jeg også funert litt på http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=24&products_id=197
Men usikker på om jeg skal ha grunding først. Noen som har erfaring med denne lakken da???
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget overland

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 749
  • Shit in - shit out
Sv: Motorlakk
« Svar #6 på: Fr.,20,Februar,2009,17,40 »
Har svart på dette i mange innlegg, men en gang til:  Vanlig Bengalack iblandet Owatrol olje fungerer som bare rakkern (Nei, Owatrolen er ikke for å ta rust, men for heft og glans).  Da ha du endel farger og velge i.  Penslet på 3 strøk og det holder fint, også rundt utblås på eksos (V8).  På gearkasse av manuell type har jeg brukt lakk for skip (levert av Star) og alu automat penslet jeg med alumaling.  Det finnes spesiallakk fra Hirsh, Englewood og flere (som nevnt her og der), men mitt Nille-opplegg har fungert flott det også.
Willys Overland 4-134 SW 4x4 '53
Willys Jeep CJ 3A
Willys FC 150A
JCN medlem nr. 139

Utlogget Kenneth Andre

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 39
  • Jeep CJ7 1980 mod V8
Sv: Motorlakk
« Svar #7 på: Lø.,21,Februar,2009,22,50 »
Ring et firma på Hamar som driver med industrilakk, eneste som duger. Firmaet heter Norbond AS, www.norbond.no De har masse varianter i forskjellig småemballasje, kan lage spraybokser også.
1980 mod CJ 7 Renegade V8

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Motorlakk
« Svar #8 på: Sø.,22,Februar,2009,00,26 »
Takk for masse gode råd og tips:-)

Men har ikke klart å bestemme meg enda så bare fortsett å komme med innlegg!!
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)