Skrevet av Emne: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt  (Lest 97660 ganger)

0 medlemmer og 5 gjester leser dette emnet.

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Sv: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #375 på: On., 8,Juli,2009,10,24 »
Hei Jan Erik

Så en del Scramblere i Moab. Her er et par av de. Fyren på bildet under kommer til å ta kontakt.
Han fikk en JCN caps av Erik Bjørn og ble sjeleglad. Senere fortalte han meg at han er sentral i Scramblerklubben i New Mexico.

Say hay to Jan Erik. Etter jeg fortalte at du var den eneste Norweigian without Bergskau with a Scrambler.

=)






Så noen fler også... poster de etter hvert...


Denne Scrambler'n er i JP Magazine for august 09. Kjenner det "pirrer" litt i kroppen når jeg ser denne ass... Er så sykt kul!

Skjermdump fra JP Magazine:

med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #376 på: On., 8,Juli,2009,11,40 »
Sykt fet den Scrambleren! Bak "skjermen" passer de store hjulene bra, har du planer om å endre noe på din? Radiusen på skjermen og hjulet er jo ikke heelt likt ;)

Hvilken farge blir det på kjerra?
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #377 på: On., 8,Juli,2009,12,05 »
Sykt fet den Scrambleren! Bak "skjermen" passer de store hjulene bra, har du planer om å endre noe på din? Radiusen på skjermen og hjulet er jo ikke heelt likt ;)

Hvilken farge blir det på kjerra?

Ja, jeg har sett litt på å forandre på hjulbuene. Nå har jeg sveiset opp balja til å være original, så får jeg se hvordan det blir når jeg får montert alt. Det er nok en liten sannsynelighet for at jeg blir nødt til å kutte hjulbuene. Tror det går bra med forskjermene, ellers har jeg sett mange "tutorials" på hvordan man kan lage egne, custom forskjermer.

Snakket med lakkereren/sveiser på mandag. Da skulle balja egentlig ha vært ferdig, men det var den ikke. Nå har jeg fått beskjed om at den er ferdig over helgen, men jeg har bedt dem bruke den tiden de trenger, og ikke stresse. Jeg har god tid, og egentlig ikke plass til balja :P

Den blir matt svart (silkematt 20 eller hva den heter). Orange som jeg vel vurderte mest ble veldig mye dyrere. Type dobbelt så dyrt...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget CJ-7

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1412
  • Jeep CJ-7
    • Red Rock
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #378 på: On., 8,Juli,2009,18,44 »
Hvilken farge blir det på kjerra?
Sitat
Den blir matt svart (silkematt 20 eller hva den heter). Orange som jeg vel vurderte mest ble veldig mye dyrere. Type dobbelt så dyrt...
Min neste CJ (om det blir noen) skall bli Knall Orange!  8)

Ikke første gang JP har Scrambler repotage:

CJ-8 Scrambler - The Orange Bus

http://www.jpmagazine.com/featuredvehicles/154_0701_1982_jeep_cj8_scrambler/index.html





« Siste redigering: On., 8,Juli,2009,20,37 av CJ-7 »
Petter
Clutcher`n. GPW 1943
CJ-7 AMC 360, 35" ARB f&b. 1984

JK Wrangler Rubicon 2009

Jeep Garasjen

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #379 på: On., 8,Juli,2009,21,24 »
Hvilken farge blir det på kjerra?
Sitat
Den blir matt svart (silkematt 20 eller hva den heter). Orange som jeg vel vurderte mest ble veldig mye dyrere. Type dobbelt så dyrt...
Min neste CJ (om det blir noen) skall bli Knall Orange!  8)

Ikke første gang JP har Scrambler repotage:

CJ-8 Scrambler - The Orange Bus

http://www.jpmagazine.com/featuredvehicles/154_0701_1982_jeep_cj8_scrambler/index.html

Ja, de har noen syke Scramblere der borte... Får håpe min lever opp til noe av samme standard. Skulle vel bygget om til coilovers for å nærme meg, men det blir nok i neste runde... bladfjærer får holde inntil videre.

Knall orange er helt konge! Se bare på Dodge Challenger... mmm.....
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #380 på: Fr.,10,Juli,2009,20,15 »
Spørsmål: Hvordan baklykter skal Scrambler´n ha? To LED or not to LED :) Hadde led lykter i, men har nå sveiset igjen hullene. Synes ikke de var spesielt fine. Det jeg lurer på er om jeg skal gå for originale lykter til CJ7/8, eller YJ/TJ? Hvilke lykter er finest? Evt, om noen har forslag til LED, men da en "lykt" som har blinkere, park, kjørelys samt ryggelys.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #381 på: Lø.,11,Juli,2009,00,09 »
Orginale 7`er lamper! Det er vel liten tvil omdet....?

LED er for asfaltslikkere med grelle farger og masse klistremerker...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #382 på: Ma.,20,Juli,2009,23,52 »
Sånn, da har jeg hentet balja, ferdig lakkert. Jeg stusser litt over at den er såppas blank, for den skulle være matt. Men, noen steder er den matt, som under der hvor baklemmen skal være bak (se bilde). Vet ikke om dette kommer av at det ble lagt et siste strøk i dag, og at lakken må tørke ordentlig før den blir matt... Håper det... Men den ser jo bra ut nå også da... Men den skulle liksom være matt da.

Merk også at den ikke ser helt strøken ut inni. Jeg er vel bittelitt skuffet over at det ble såppas markant. Poenget er at den er sandblåst inni, men han fikk ikke ut all den gamle body schütz'en, og mente at det ikke var noe vits å bruke tid og penger på det. Jeg trodde nok at den nye ville overlappe den gamle, men det gjorde den altså ikke. Det ser kanskje ikke 100% ut, men hva gjelder rust så skal det være 120%.

En haug av bilder:













med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #383 på: Ti.,21,Juli,2009,08,12 »
Det blir vel meget bra det der!! Du skal vel kanskje ikke ha teppe inni denne bilen, så da blir det meste synlig ja.....

Tror ikke den blir mattere enn det den er i dag. Ser ut på bilde som den er rundt40-50 glans og du ønsket vel kanskje noe rundt 30 glanss...?

Du kan prøve å slipe med vann og 400-600 papir, så får du mattet den ned litt uten å ødelegge lakken.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget yeyeye

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 516
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #384 på: Ti.,21,Juli,2009,08,18 »
Spørsmål: Hvordan baklykter skal Scrambler´n ha? To LED or not to LED :) Hadde led lykter i, men har nå sveiset igjen hullene. Synes ikke de var spesielt fine. Det jeg lurer på er om jeg skal gå for originale lykter til CJ7/8, eller YJ/TJ? Hvilke lykter er finest? Evt, om noen har forslag til LED, men da en "lykt" som har blinkere, park, kjørelys samt ryggelys.

Ikke helt enig til at LED er no dårlig bytte jeg da, synes ikke de store klompene av noen lykter jeepen har orginalt er så flotte akkurat. Kan være et spørsmål om du kommer til å kjøre full orginal stil å dette da. Ser for meg LED lykter bygd inn i karosen som det kuleste valget, men smak og behag det.
Kult prosjekt uansett.

AR
ohh.. silly me, again!
mob:95242280

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #385 på: Ti.,21,Juli,2009,10,40 »
Det blir vel meget bra det der!! Du skal vel kanskje ikke ha teppe inni denne bilen, så da blir det meste synlig ja.....

Tror ikke den blir mattere enn det den er i dag. Ser ut på bilde som den er rundt40-50 glans og du ønsket vel kanskje noe rundt 30 glanss...?

Du kan prøve å slipe med vann og 400-600 papir, så får du mattet den ned litt uten å ødelegge lakken.

20 glans var det jeg skulle ha. Vet ikke helt hva jeg gjør om det ikke er det. Det er jo jævelig irriterende! Skal ned og ta en titt nå.

Det går jo ann å matte selvfølgelig, men jeg hadde sagt at det skulle være 20, så da er det mye ekstra jobb for meg...
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget Frode

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1549
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #386 på: Ti.,21,Juli,2009,23,16 »
La han på ny masse før han lakket? Ser nesten ut som at det mangler enkelte steder, men det er vel bildet som lyver.. Å matte ned med sandpapir vil vel bare gjøre den stygt matt?? På jobb så vansliper de med 2000 og polerer opp igjen etterpå, men det er for å fjerne støv i lakken..
Du må nok bare leve med den glansen du har fått, eller lakke en gang til :)
JCN medlem nr 697
Frode Ryste
Tlf 90601777

-1980 Jeep CJ7
-1978 Jeep J20

Every time you call a Jeep a "car" God kills a kitten

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #387 på: Sø.,26,Juli,2009,14,25 »
"Ohh shit! It's not turning matte????" <-- Svaret jeg fikk da jeg ringte lakkereren og forklarte problemet. Vet ikke hva som skjer nå. Han skal ringe de som solgte han lakken og spørre. Lakken var av type 20, så den skal bli helt matt.
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #388 på: Sø.,26,Juli,2009,19,31 »
Jeg synes nå det ser veldig bra ut Jan Erik, med tanke på det utgangspunktet du hadde.
Enig at det ser litt ruglete ut i dørken, men Roar garanterer vel ikke
optimalt resultat med så mye Rhinoline....? Det er i så fall en jobb en må gjøre selv. Det var i hvertfall
den beskjeden jeg fikk. Derfor skjærte jeg ut all fugemassen før han fikk balja til sandblåsing.

Leit at balja ikke ble så matt som du ønsket deg, men jeg synes nå den ser veldig fin ut.
Kanskje blir du glad for at den ikke er så matt når du har vært ute i søla med den et par ganger
og skal hjem å spyle bilen

=)

Er det muligheter for å komme ut å se eller? Har du fortsatt ferie?


Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Jan-Erik

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1151
  • 1998 TJ + 1982 CJ8 Scrambler
Re: Jan-Erik sitt CJ8 - Scrambler prosjekt
« Svar #389 på: Sø.,26,Juli,2009,19,47 »
Jeg synes nå det ser veldig bra ut Jan Erik, med tanke på det utgangspunktet du hadde.
Enig at det ser litt ruglete ut i dørken, men Roar garanterer vel ikke
optimalt resultat med så mye Rhinoline....? Det er i så fall en jobb en må gjøre selv. Det var i hvertfall
den beskjeden jeg fikk. Derfor skjærte jeg ut all fugemassen før han fikk balja til sandblåsing.

Leit at balja ikke ble så matt som du ønsket deg, men jeg synes nå den ser veldig fin ut.
Kanskje blir du glad for at den ikke er så matt når du har vært ute i søla med den et par ganger
og skal hjem å spyle bilen

=)

Er det muligheter for å komme ut å se eller? Har du fortsatt ferie?


Kath

Ja, den er uten tvil blitt veldig bra! Sveisejobben er plettfri. Når det gjelder bedliner/rhinoliner/bodyschütz, så sa Roar i fra ja. Men jeg tror det var en liten missforståelse, for jeg trodde de skulle bruke samme type som allerede var i balja, og at det da ikke ville synes. Samme hva, så har ikke det noe å si så lenge det ikke ruster er jeg fornøyd.

Njo, er nok greit med blank, men noe av problemet er at den er blank på sidene, men så er det flekker her og der som er matte. Det tror jeg ikke vil se spesielt bra ut. Skal ringe A i morgen, så får vi se hva det blir til. Noe må gjøres, og forhåpentligvis har han funnet en løsning på det.

Jeg har ferie denne uka, men tror ikke jeg får noe tid til garasjen (da blir det ihvertfall sånn på impuls). Dersom folk har lyst til å ta en tur, så hadde det vært kult å avtale f.eks tirsdag neste uke igjen. Da er ting tilbake til normalen, og dessuten så har forsterkningene til ramma kommet, og jeg trenger litt hjelp:) Om ikke hjelp, så er det selvfølgelig kult med besøk!
med vennlig hilsen

Jan-Erik Romøren (medlem: 724)
Mobil: 900 34 981

Min TJ garasje
Mitt CJ8 Scrambler prosjekt