Har vært en tur i garasjen i kveld. Så litt på hvor mye motoren kan flyttes bakover, og det er ikke mer enn maks 4 cm tenker jeg. Jeg ble også litt usikker på motorfestene. Kan det stemme at de bare er skrudd inn i ramma, og at jeg kan bruke hullene som er i ramma der (se bilde under). Nå har jeg ikke målt, men jeg synes det ser ut som om det er forskjellig avstand på hullene i forhold til hvor motorfestet er nå. Jeg tror eneste muligheten jeg har er å flytte festene et hull bakover, om hullene passer da.
Ellers har tok jeg av det ene hjulet forann og fant fort ut hvorfor jeg kunne vri på yoke´n. Det mangler noe for å låse hub´en. Tror jeg da kommer til å bestille en sånn Warn lock hub, så blir det litt mer behagelig på asfalt (pga lockers). Ellers var jeg nødt til å lage meg et verktøy for å få skrudd av "skiva" (som jeg ikke husker hva heter) inni hub´en. Ble fornøyd med at patenten funka
Tok ut stikkakslingene, vasket dem og telte over splines = 30.
Ellers synes jeg det så litt merkelig ut at man må slå ut boltene for å ta av bremseskiven. Kan dette stemme, eller er det noe jeg har misforstått her (se bilde).
Motorfeste:
Hjulet er av...
Ikke rart det ikke skjer noe når man vrir på yoke´n når stikkakslingen går i løse lufta:
"Verktøy" for å få ut stikkakslinger / løsne hub´en:
Fikk endelig løsnet alt med mitt supre verktøy:
Stikkakslingen er ute:
Bremseskive som sitter fast. Burde ha tatt bilde av baksiden også...