Skrevet av Emne: Grand Cherokee  (Lest 2275 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bassen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Grand Cherokee
« på: Ma.,14,Mai,2007,18,03 »
Hei folkens :)
Jeg vurderer og kjøpe meg en 95 - 97 Grand Cherokee med 5.2 L. Den kommer i så tilfelle til å bli brukt mye og da lurer jeg på 2 ting:
1. hvor stort bensinforbruk jeg må regne med på blanda kjøring?
2: Er det noen spesielle svakheter på disse modellene?

Utlogget G503

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 272
    • jeepfabrikken
Sv: Grand Cherokee
« Svar #1 på: Ti.,15,Mai,2007,10,28 »
På blandet kjøring bruker min ca 1.30 På langtur kryper den ned til ca 1.05 Med henger bruker den rett under 1.50

Kommer til å selge bilen ganske snart for å kjøpe en annen jeep. Er du intersert så ring meg på 957.16 515

Dette er en 1996 modell 5,2 Limited med "gult" skinn og alt utstyr. Den er kjøpt ny i Norge som stasjonsvogn og gikk sine første år i administrasjonen til Texaco. Alle servicer var fulgt til jeg kjøpte den (selvgjort er velgjort :-)
Har gått 220tusen. Nye sommer dekk på orginal felger og gode vinterdekk på "jeep" felger.



Mvh Frank..
957.16 515
JCN 130
00 WJ 3.1
97 TJ 2.5
94 YJ 4.0
83 CJ-7 Laredo
79 CJ-7 304 Renegade
46 CJ-2A column shift
42-45 GPW`s
41-45 MB`s

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: Grand Cherokee
« Svar #2 på: Ti.,15,Mai,2007,21,53 »
Jeg kjøpte i fjor en GC 96 5,2 l, med rikelig etterslep i vedlikeholdet. Har senere hatt stor nytte og glede av å kommunisere med spesielt tre Jeep-fora, med disse adresser: "www.nagca.com", "www.jeepforum.de" og "jeepsunlimited.com". Anbefales på det varmeste!
Spesielt det tyske er svært innholdsrikt og har tips om det meste. Når man leser innleggene kan man nok få inntrykk av at bilen har mange feil, men det er vel gjerne slik at man skriver til forumet nettopp for å få hjelp med større og mindre problemer. Det er også morsomt å registrere den unisone begeistring for bilen. Generelt anbefaler nok de fleste å kjøpe "facelifted" GC, dvs fra og med 96-modellen. Etter min oppfatning er dette en av de siste biler som en hobbymekaniker kan skru på, spesielt gjelder dette mekaniske komponenter. Men bilen er også full av elektronikk, og her kan det nok for diy-folket være litt mer problematisk å finne fram. Det er derfor lurt å sjekke at det elektriske virker.  Servicemanual kan også lastes ned fra Internet. Det er videre rike muligheter for kjøp av billige reservedeler f.eks på eBay ("eBay.de" anbefales).
Selv har jeg hatt mye morro både med å skru og kjøre. Jeg bruker nok litt mere bensin enn G503, men det får man rikelig igjen for i form av gromlyd og skikkelig fraspark.  Good luck!
Mvh bambus ;D



Bambus

Utlogget egile

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: Grand Cherokee
« Svar #3 på: Fr.,18,Mai,2007,14,22 »
Hei

Har en 1995 LTD med 5,2 liter. Bilen har gått ca 160.000 km. Den bruker på langkjøring ca 1,4 l/mil. Med henger og bil på henger bruker den ca 1,9 l/mil. På blandet kjøring uten henger blir det ca 1,6 l/mil.

Har nå hatt bilen i 3/4 år og den er utrolig behagelig å kjøre. Kraftreserve nok i motoren til å dra både henger og bil på hengeren. Den starter og stopper når den skal. Kommer seg fram på ubrøyta vei med 40 cm snø på en stormfull påskedag.

Det høytsittende bremselyset virker ikke og det gjøre heller ikke viskeren bak. Aircondition anlegget har en liten lekkasje som gjør at gassen siver ut i løpet av en 2 mnd periode. Venstre del av sitteputa på førersiden er nedsittet. Det går an å bytte skumgummien på sitteputa.

Egil

Utlogget Tomask

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 52
Sv: Grand Cherokee
« Svar #4 på: To.,24,Mai,2007,00,15 »
Leser store forskjeller i bensinforbruket rundt om kring, mulig det har noe med tyngden på høyrefoten å gjøre..? :)

Min 95 modell GC limited 5.2 ligger på rundt 1,1-1,2 på langkjøring og ca. 1,6-1,7 på blanda kjøring. Bilen er "original" med åpen K&N filter og omprogrammert ECU hos Simco i Østfold.

Har den irriterende lekkasjen på AC'en selv, men skal få fikset dette nå veldig snart håper jeg. Ellers var jeg heldig å få tak i en bil som har fulgt samtlige servicer helt frem til jeg kjøpte den, samt at den generelt har blitt tatt veldig god vare på og ser veldig pen ut i lakken. Sistnevnte har gjort at jeg valgte å ikke heve og terrengkjøre den - ble byjeep. :)