Skrevet av Emne: Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??  (Lest 2201 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Geir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??
« på: Sø.,29,April,2007,17,53 »
Bilen, en 4,0L -96, gir fra seg "tikke" lyder fra motor. Den har nå gått 240000. Spesiellt er dette fremtredene når motoren er kald. Det avtar noe etter hvert når jeg har kjørt den en stund og motoren blir varm. Men kan høres litt da også. Kan dette være ventil løftere eller er det andre ting?
Evnt noen som kjenner til personer eller verksted hvor de er dyktige og kan gi meg ett svar?
Forferdelig irriterende..men er svært glad i bilen min.
Tar svært gjerne i mot tipps med stor TAKK.

Hilsen Geir

 :)
Geir

Utlogget Per Yngve Berg

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 100
Sv: Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??
« Svar #1 på: Sø.,29,April,2007,19,54 »
Det er hydrauliske ventilløftere. De opereres av motoroljen. Bruker du samme olje som før? Den kan være for tykk når den er kald.
1997 TJ 2,5 liter

Utlogget Geir

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 7
Sv: Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??
« Svar #2 på: Sø.,29,April,2007,20,47 »
Samme oljen som tidligere. Det er jo ikke spesiellt kaldt ute nå..
Geir

Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Sv: Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??
« Svar #3 på: Ma.,30,April,2007,09,20 »
Har hatt tre biler m. 4.0l og tror samtlige har hatt tendenser til dette i større eller mindre grad, oljeskift hjelper en stund, men er nok ingen permanent løsning.
Tror nok løfterne må skiftes om dette skal bort permanent, på en annen side om intervallene på oljeskift er hyppige,(5000-7500km) kan man kjøre veldig lenge med dette uten at det er problematisk.
(Min erfaring med problemet.) Hva slags olje bruker du ?
« Siste redigering: Ma.,30,April,2007,09,22 av Heepeejeep »
CJ7

renegade

  • Gjest
Sv: Motor trøbbel Gr.Cherokee 4.0??
« Svar #4 på: Ma.,30,April,2007,09,25 »
Bilen, en 4,0L -96, gir fra seg "tikke" lyder fra motor. Den har nå gått 240000. Spesiellt er dette fremtredene når motoren er kald. Det avtar noe etter hvert når jeg har kjørt den en stund og motoren blir varm. Men kan høres litt da også. Kan dette være ventil løftere eller er det andre ting?
Evnt noen som kjenner til personer eller verksted hvor de er dyktige og kan gi meg ett svar?
Forferdelig irriterende..men er svært glad i bilen min.
Tar svært gjerne i mot tipps med stor TAKK.
Hilsen Geir
 :)

Eller det kan muligens også være en sprekt eksosmanifold, da vil du kunne høre en tikkelyd fra eksosen...
Sjekk dette også.