Skrevet av Emne: Billig girkasse fra statene...:-)  (Lest 2327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget FiGu

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 47
  • 1993 ZJ 5.2 V8
Billig girkasse fra statene...:-)
« på: Lø.,24,Februar,2007,20,33 »
Etter å ha snakket med alt og alle som driver med automatkasser på hele østlandsområdet, innså jeg at en overhalt kasse til min Grand Cherokee V8 ville koste meg mellom 18.000 og 20.000 + mva. Med andre ord GRISEDYRT...

Etter mye fram og tilbake på nettet kom jeg over et firma i statene som selger overhalte kasser BILLIG.

For de av dere som er på jakt etter ny girkasse:

Jeg betaler 10.700 for en overhalt kasse med ny konverter, oljekjøler og transport til Gardermoen!! Inkludert i denne prisen er også en "pant" på 350 dollar som jeg ville fått tilbake dersom jeg hadde sendt inn min ødelagte kasse.
Garanti 12 mnd/12.000 km (eller sannsynligvis miles)

Det koster ingenting i toll, men jeg må betale moms på kassa og transporten.
Men alikevel... Jeg ender opp på omtrent det samme som en høgger på østlandet skulle ha for en brukt kasse uten overhalte deler og uten garanti.

For de som måtte være interessert:

http://www.phoenixhardparts.com/

Kassa ble bestilt i dag. Vil oppdatere denne tråden med info om transporttider og kvalitet etterhvert når den kommer (de lovet 10-12 dager)


FiGu

 
« Siste redigering: Lø.,24,Februar,2007,20,41 av FiGu »
Size matters - V8!

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: Billig girkasse fra statene...:-)
« Svar #1 på: Sø.,25,Februar,2007,21,15 »
Etter å ha snakket med alt og alle som driver med automatkasser på hele østlandsområdet, innså jeg at en overhalt kasse til min Grand Cherokee V8 ville koste meg mellom 18.000 og 20.000 + mva. Med andre ord GRISEDYRT...
Dyrt....., som man ser det. Ny kasse ferdig innsatt til Audi A6 2,7 TDI Tiptronic koster 140.000,-. Det synes jeg er dyrt :o
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget FiGu

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 47
  • 1993 ZJ 5.2 V8
Sv: Billig girkasse fra statene...:-)
« Svar #2 på: Fr.,30,Mars,2007,14,32 »
Og historien fortsetter....

Girkassa kom omsider fra statene. Det tok tre uker, og ikke 10-12 dager. Med på lasset var et stykk overhalt gearkasse, ny converter og ny oljekjøler.
Kassa ble montert, og etter å ha lettet lommeboken min for 13.000 kroner for demontering av den gamle og montering av den nye, kunne jeg endelig hente bilen i forrige uke...

Men det var en kortvarig glede... :'(

Hele bilen vibrerte, selv når den bare gikk på tomgang. Ny runde på verksted og man kommer fram til at converteren sannsynligvis er dårlig...:-(

Eneste alternativ er dermed å ta ut kassa igjen og sette inn ny converter. RATS har påtatt seg jobben, men jeg begynner nå å nærme en regning på 40.000,-

Så det spørs om ikke moralen er å bite tenna sammen og bruke NORSKE verksteder og deler for å kunne reklamere dersom noe skulle skje... Det blir kanskje "rimeligere" i det lange løp!

FiGu
Size matters - V8!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Billig girkasse fra statene...:-)
« Svar #3 på: Fr.,30,Mars,2007,15,04 »
Trasig.    På mange måter er det nok best , ja.   Verkssteder der du kan prate med folkene på forhånd er det beste, og helst slike steder som drives av entusiaster, slik som RATS.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)