Skrevet av Emne: Rar lyd i Grand Cherokee  (Lest 2171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget jonnyfredrik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Rar lyd i Grand Cherokee
« på: Ti.,28,November,2006,22,09 »
Har nylig kjøpt en G C fra 2000. den har ca 70000km på seg.
En ting jeg ikke liker er at det kommer en slags "knaste/rulle/dunke" lyd fra bakakselen om man svinger brått. eks vrir rattet helt over til ene siden og setter den i drive for så å rulle rundt i en 360 graders sving??? er dette normalt? Selger er villig til å gi 5 års garanti på akslene og difrensialene, det er byttet oljer så det skal ikke være problemet, et verksted selger har snakket med mener at det ikke er mulig å få denne lyden vekk da den visstnok komme fra clutcher i diffrensialen???? Er det noen som har vært borte i tilsvarende??????? Eller har meninger om problemet???

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Rar lyd i Grand Cherokee
« Svar #1 på: On.,29,November,2006,13,49 »
Det skal ikke være sånne lyder i den.....det er tullprat!!

Enten er diffen i ferd med ryke,
eller så har man byttet olje på bakakslingen uten å blande inn Friction Modifier i oljen(Det siste forutsetter at den innholder en diff.brems).

Eller en kombinasjon av de to overstående.

Utlogget razmus

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 27
Sv: Rar lyd i Grand Cherokee
« Svar #2 på: To.,29,Mars,2007,22,45 »
Hei!
Dette problemet hadde jeg på min JGC 2000 mod. Det ble byttet noen "stag" fra differensialen. Dette løste ,sammen med ny olje, problemet. Kostet vel 10000,-. Men problemet må løses, så det er bare å punge ut for selger!  ;)
Nå:
Cherokee XJ -98 2,5TD

Tidligere:
CJ7 -78 4,2b renegade, Cherokee XJ -99 2,5TD, Grand Cherokee -00 4,7b, Wrangler -99 2,5b, Cherokee 3 dørs -96 4b