Skrevet av Emne: For dyr?  (Lest 3259 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
For dyr?
« på: Lø.,26,Mai,2007,01,52 »
Hei, har prøvd å få solgt bilen min en periode, har lagt den ut igjen for salg for litt siden, men er veldig lite respons!

Har dere noen synspunkter på hva det kan være`?

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10117857&sid=17abcUa4wR992379&pos=2&tot=25

Den er priset litt høyt, men er ikke mange som har så lav km stand, og alt det utstyret! Eller tar jeg helt feil? Har et restlån på ca 160, så håper jo på å få solgt den til rundt det! Tror dere det er mulig?


Utlogget sten_morten

  • Global moderator
  • Get a life!!
  • ****
  • Innlegg: 1288
Sv: For dyr?
« Svar #1 på: Lø.,26,Mai,2007,09,23 »
Kan jo være at noen automatisk blir litt reservert når det er heftelse på bilen?

Tror mange har hørt skrekk historier og er redde for å selv få problemer.
Jeg merker i allefall det på meg selv når jeg ser etter bil, lettere å plukke ut biler jeg liker uten heftelse.
CJ-7 Laredo 1986                 WJ Grand Cherokee Limited 2001              M416
AMC V8                               3,1 TD
36x15,5-15

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: For dyr?
« Svar #2 på: Lø.,26,Mai,2007,18,13 »
hmm, tja.. Kan nok stemme det! Er lån på bilen nå skjønner du, men låner penger på huset nå og sletter heftelsene på bilen! Håper det blir lettere å få solgt den da! Skjønner godt at folk blir litt skeptiske:) Litt kjedelig å få ny bil som du betaler 150 000 for, så får du med nye 200 000 i heftelser;) hehe..

Utlogget Vier

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 36
    • Haugaland Offroaders
Sv: For dyr?
« Svar #3 på: Sø.,27,Mai,2007,11,34 »
Jeg er enig i det med heftelsene. Jeg hadde ikke engang ringt på en bil med heftelser selv om jeg hadde hatt veldig lyst på den...
Og når du spør om prisen er for høy... Ja. Km-stand betyr ikke så mye på prisen. Jeg er redd for at du ihvertfall ligger 40.000 over markedpris. Det er ikke allverdens etterspørsel etter slike biler for tiden. Bra for kjøper, synd for selger.
Øystein Vierdal
Sveio midt i leio :-)

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Sv: For dyr?
« Svar #4 på: Sø.,27,Mai,2007,16,35 »
Km stand er relativt lav, men ikke så mye at det har noen betydning. Hva har din ZJ, som ikke alle andre ZJ'er har? Husk at du er privatperson og da er prisene lavere enn i forretning. For en tid tilbake tittet jeg på noen ZJ'er. Den ene var en 96 modell med alt utstyr, " den nye" fronten, "door in door" bakdør og en km stand på ca 110000. Den gikk for ca 155.000 og det var det høyste budet som kom inn.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Terje

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: For dyr?
« Svar #5 på: Sø.,27,Mai,2007,19,06 »
Jeg har kjøpt biler med heftelser flere ganger, og jeg har alldrig sett på det som et problem. Banken min oppretter alltid kontakt med den banken som har heftelsene og sletter disse ved salg. Men litt mere jobb før man får bilen blir det jo:-)
Terje

Utlogget Birkelandjeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 407
Sv: For dyr?
« Svar #6 på: Sø.,27,Mai,2007,20,40 »
Jeg har kjøpt biler med heftelser flere ganger, veldig oftere hvis en nyere bil skal selges så er det lån på den med pant i bilen, dette vil jo normalt bli inløst når selger får penger for bilen. Som kjøper lager man en kontrakt hvor det står at man kjøper bilen fri for heftelser, dette må jo da selger skrive under på, hvis han da mot formodning ikke frir inn lånet er det ikke noe problem å få hevet kjøpet med loven i hånd... Har selv gjort dette en gang..
Skal man være helt idiot-sikker må man kjøpe bilen hos forhandler, men da må man ogse være intresert i å betale de 20-30 tusen ekstra som forhandler pleier å tjene på salg eller videreformidling av brukt bil..
TJ Sahara 1997
JCN Medlemsnr 600

renegade

  • Gjest
Sv: For dyr?
« Svar #7 på: Sø.,27,Mai,2007,21,22 »
Jeg har kjøpt biler med heftelser flere ganger, veldig oftere hvis en nyere bil skal selges så er det lån på den med pant i bilen, dette vil jo normalt bli inløst når selger får penger for bilen. Som kjøper lager man en kontrakt hvor det står at man kjøper bilen fri for heftelser, dette må jo da selger skrive under på, hvis han da mot formodning ikke frir inn lånet er det ikke noe problem å få hevet kjøpet med loven i hånd... Har selv gjort dette en gang..
Skal man være helt idiot-sikker må man kjøpe bilen hos forhandler, men da må man ogse være intresert i å betale de 20-30 tusen ekstra som forhandler pleier å tjene på salg eller videreformidling av brukt bil..

Problemet med denne taktikken er hvis selger ikke eier nåla i veggen, som i personlig konkurs osv.
Jeg ville heller kontaktet finaniseringselskapet, beregnet restlån på en gitt/avtalt dato & overført beløpet ditt.  Da skal de slette heftelsen.
Overskytende beløp overføres selger direkte.
Jeg ville IKKE kjøpte en bil hvor gjenstående heftelse er høyere enn kjøpesum...

Utlogget egile

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
Sv: For dyr?
« Svar #8 på: Ma.,28,Mai,2007,14,07 »
Prisen virker høy. Kjøpte min 1995 modell i fjor sommer. Den var da gått 149.000 km og betalte kr 115.000. I tillegg måtte jeg kjøpe nye sommer- og vinterdekk.
Egil

Utlogget Guntveit

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 37
Sv: For dyr?
« Svar #9 på: Ma.,28,Mai,2007,20,02 »
Oki, jeg vet ikke.. Virker som jeg ble bra lurt når jeg kjøpte den da! Har restlån på den,og er derfor kjedelig å selge med STORT tap, men er vell ikke så mye å gjøre med det...