Skrevet av Emne: 96 Grand Cherokee Limited 5,2  (Lest 1865 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Neo911

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
96 Grand Cherokee Limited 5,2
« på: To.,24,Mai,2007,15,18 »
Hei har vært og sett på denne bilen i dag. Helt nydelig stand ( ikke en bulk ) og lav km, alle servicer tatt og generelt meget bra passes på. Gått ca 110 000 km.

Men jeg har jo ikke peilig på disse bilene. Vet det kom en oppgradering i 1996 men vet noen hva som er forrskjellene. Også om det er ting jeg bør sjekke nøye ( vet stort sett hva jeg skal se etter på generelle bruktbiler ).

Ser ut som jeg kjøper denne og skal vende opp og ned på den førstkommende lørdag så fint med raske tilbakemeldinger fra dere guruer. Den kommer til å bli brukt som konebil ( ca 2000 km i året ) og litt til å trekke hestehenger med ( ca 1500 km i året ).
Og da har jeg tatt i så den blir ikke mye brukt men alikevel hver dag.

Ser frem til et hyggelig bekjentskap.

Lars.

Utlogget Skywalker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 471
  • Space cowboy
    • -Cherrox-
Sv: 96 Grand Cherokee Limited 5,2
« Svar #1 på: Fr.,25,Mai,2007,22,10 »
Rent optisk eksteriørt: '96-'98 har en forsenkning i støtfanger foran til grillen. Grillen blir dermed litt høyere enn på de eldre og har avrundete hjørner nede på høyre og venstre side (i forsenkingen i støtfangeren).
Bakdør fikk liftgate, en vanvittig smart sak når man f.eks. har koblet på sykkelstativ eller henger bak bilen (vindu i bakdør er til å vippe opp).
Interiøret: Noe annerledes dashbord, bl.a. plassering av brytere til varmeseter på et mer logisk sted.

Totalt sett er vel '96-'98 de mest attraktive årgangene ZJ. 5.2 er mitt førstevalg av motor i denne bilen ettersom forbruket blir omtrent det samme med en 4.0, men 5.2 gir langt bedre ytelser i denne forholdsvis tunge bilen (1860kg?).
Jeep!

Hadde den vært til å slå på hadde det fulgt med hammer!
Ex-JEEP: '98 Cherokee/XJ 4.0 Ltd. (solgt oktober 2012)
JCN #741

Utlogget bambus

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 116
Sv: 96 Grand Cherokee Limited 5,2
« Svar #2 på: Sø.,27,Mai,2007,23,12 »
Har selv en 96-modell med 5.2 motor og "all options". Ved kjøp nå skulle jeg se etter at elektrisk virker og ellers er i orden, f.eks: Frontlyktereflektorer, tåkelys, elseter. utvendig speil, bakrutevisker, AC, vindusheiser, elantenne, luftforeling i varmeapparat, tilhengerkontakt og varmetråder i bakrute. Ellers ville jeg se etter styringsdemper (oljelekkasje), belger på drivaksler foran, funksjon til viskosekobling, oljelekkasjer fra stikkakslinger og vannpumpelekkasje. Generelt tror jeg nok jeg ville si: Løp og kjøp!
Mvh bambus


Bambus