Skrevet av Emne: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S  (Lest 5279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget perw

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #15 på: Fr.,12,August,2011,20,05 »
skiftet output sensoren og bilen ble som ny:D:D:D:D og den kosta 479 kr færdi levert hjem hos meg fra Motorpartner i Namsos. *lykkelig*

Chryslercrap

  • Gjest
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #16 på: Fr.,12,August,2011,20,54 »
skiftet output sensoren og bilen ble som ny:D:D:D:D og den kosta 479 kr færdi levert hjem hos meg fra Motorpartner i Namsos. *lykkelig*


Godt det ordna seg  :)

Men dette med prissetting av deler hos merkeforhandlerne skjønner jeg fint lite av  >:(
Nardo Bil er Jeep forhandler i Trondheim og 25 mil lenger nord er det Motorpartner som er Jeep forhandler, og der er det under halv pris på samme originale Mopar del!!!


Utlogget perw

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #17 på: Lø.,13,August,2011,22,06 »
Tusen takk for alt av tips folkens:)

-per-


Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #18 på: Ma.,15,August,2011,23,18 »
skiftet output sensoren og bilen ble som ny:D:D:D:D og den kosta 479 kr færdi levert hjem hos meg fra Motorpartner i Namsos. *lykkelig*


Godt det ordna seg  :)

Men dette med prissetting av deler hos merkeforhandlerne skjønner jeg fint lite av  >:(
Nardo Bil er Jeep forhandler i Trondheim og 25 mil lenger nord er det Motorpartner som er Jeep forhandler, og der er det under halv pris på samme originale Mopar del!!!



Jeg kjøpte også min hos jeep forhandler til samme prisen (4-500 kroner) for original del i Larvik.
Om noen ønsker å teste dem på delepriser, så kan de ringe Solum Bil i Larvik og spørre etter delelager Jeep.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #19 på: To.,25,August,2011,15,07 »
Noen av dere som opplevde at bilen begynte å gi symptomer på treg giring mellom første og andre gir i forkant - eller var det helt plutselig at den ikke ville gire om?

Jeg opplever for tiden at min bil er tregere enn normalt med å gire ut av første. Blir litt bedre når den er varm synes jeg - og øvrige gir samt overdrive av eller på synes å virke problemfritt som normalt.

Liker ikke at Nardo Bil evt opprettholder deleprisene sine og andre forhandlere/verksted har redusert prisene.  :-\
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget perw

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 8
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #20 på: On.,14,September,2011,15,31 »
For meg slutta den bare å gire plutselig:S men jeg vil ha prøva å bytta olje og filter først...
Men nå er det kommet ny importør av jeep deler: maldal import. Der har de det meste av deler og kan skaffe det meste til en rimelig pris. Jeg var på jakt etter nye drivakslinger til min jeep pga knutene var gåen,og på maldal skulle jeg få akslingene for 2200,- pr stk, i motsetning orginalt hvor de koster rundt 9000,- :S ....

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #21 på: To.,15,September,2011,09,45 »
Men nå er det kommet ny importør av jeep deler: maldal import.
Sjekk ut Rockauto.com, de leverer på døren hjemme, like raskt som Maldal og billigere vil jeg tro.
Maldal Import er registrert som et enkeltmannsforetak i Brreg.no og sitter nok ikke på deler i det hele tatt, men tar nok inn på bestilling. Da kan du vel like gjerne bestille selv?
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget Maldal

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 10
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #22 på: To.,15,September,2011,11,33 »
Men nå er det kommet ny importør av jeep deler: maldal import.
Sjekk ut Rockauto.com, de leverer på døren hjemme, like raskt som Maldal og billigere vil jeg tro.
Maldal Import er registrert som et enkeltmannsforetak i Brreg.no og sitter nok ikke på deler i det hele tatt, men tar nok inn på bestilling. Da kan du vel like gjerne bestille selv?

Du må ikke legge ut slike kommentarer uten at du vet hva eg driver med.
Har mye deler på lager, ca 150 000 i verdi for øyeblikket og øker stadig.

Dessuten samarbeider eg med grossister i Tyskland,Sverige,England og Italia  så det meste skaffes i løpet av noen få dager.

Utlogget svempa

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 255
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #23 på: Sø.,18,September,2011,00,59 »
Er ikke nødvendig å ta liv av en stakkar før han har fått prøvd seg.....er faktisk behov for billige deler til Jeep, noe som aldri kommer til å skje innenfor merke forhandlernes normer.
Synes det er bra noen gidder å skaffe rimelige og gode deler innenlands til "skiten" vi kjører. :)
04 Dodge Ram HD QCSB 5.9 HO Cummins
03 Grand Voyager 2.5 crd 7s
90 GMC QCLB 6.2 detroit diesel
12 Yamaha Nytro MTX MCX 300

Japanese cars are like tampons...every pussy have one

Utlogget Jeep

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1240
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #24 på: Sø.,18,September,2011,11,00 »
Hvis han representere et firma regner jeg med at han "reklamerer" her på forumet etter avtale med klubben.
Da skal han vel legge innlegg inn under "Forhandlere" der firmaer reklamerer for seg og sitt og alle skjønner at det er et firma de forholder seg til.
Styret er tipset om denne tråden.
Tor Kløvstad
2001 WJ V8, Original
1994 YJ, Modifisert
Lokalkontakt Hedmark

Utlogget madcap1973

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 120
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #25 på: Ma.,26,September,2011,07,55 »
Sitat
skiftet output sensoren og bilen ble som ny:D:D:D:D og den kosta 479 kr færdi levert hjem hos meg fra Motorpartner i Namsos.

Jeg snakket med en meget hyggelig og serviceinnstilt herremann hos Motorpartner jeg også, og fikk tilsendt ny output speed sensor, tok ca to dager før jeg hadde den i postkassa.

Med god hjelp fra Chryslercrap fikk jeg skifta denne i går, og bilen girer nå som en drøm.  :D Skal nevnes at min bil fungerte i annet enn første gir, så det kan være verdt å prøve å skifte denne delen hvis man har mistanke om at det er noe krøll.
x: '99 Grand Cherokee WJ 4.0
x: '02 Cherokee KJ 2,5CRD
x: '97 Cherokee XJ 2,5td

Utlogget larsvegas

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #26 på: On.,22,Februar,2012,23,26 »

hei!

er det noen som har et delenr. til denne output speed sensoren?


Utlogget tigermagna

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #27 på: To.,23,Februar,2012,07,26 »
04412879 dersom du har 3.1 TD eller bensin 4.0 med 44RE kasse.

04799061 dersom du har bensin 4.7 med 45RFE kasse.

Utlogget tigermagna

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #28 på: To.,23,Februar,2012,07,52 »
Det er også mulig at nytt delenr er 4800879 for 42 eller 44RE kassa.

Sjekk med Jeep-forhandler. Ring Autonova på Lørenskog, de har peiling.

Ok tilbud på Ebay: http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=output%20speed%20sensor%20jeep&_sop=15

Utlogget larsvegas

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 15
Re: Girkassen girer ikke ut av 1gir:S
« Svar #29 på: Fr.,24,Februar,2012,20,29 »
hei!

Takker og bukker for svar!
Både her og på mail.
Må nok ta en titt i helga tenker jeg, bilen har tullet litt en stund nå!
 :)