Skrevet av Emne: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?  (Lest 4351 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« på: Ti.,21,Januar,2014,18,13 »
Jeg har bare kasettspiller i wj'n min, skulle gjærne hatt mulighet til cd, kan jeg koble veksler på originalspilleren? Isåfall hvilke vekslere passer rett opp mot original spilleren? Har en Alpine, en Panasonic og en Blaupunkt i hylla på boden nå, så om en av de merkene går rett opp mot originalspilleren hadde det jo vært supert.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #1 på: Ti.,21,Januar,2014,21,30 »
Da har du kanskje en Laredo som meg ?
CD-veksler var ikke standard men radioen skal jo ha CD-veksler styring, det står CD eller Disc på en av knappene.
Jeg har radio med kun bass/diskant og ikke equalizer kontroller, og balanse/fader kontrollene på høyre side.
Jeg fikk for snart 5 år siden av bilselgerfirmaet en Pioneer veksler CDX-P670 samt adapter CHYP2 som passer til denne, og til CDX-P1270 (12-platers men det er vel lite aktuelt).
Adapter passer til "head unit with 5 presets and clear (not frosted) LED on the right hand side of the head unit just beneath the TUNE button".
Dette siste har jeg ike sjekket, har ikke montert ennå, det er alltid så mye bra på radioen  ;D Men får ta det til våren.
« Siste redigering: Ti.,21,Januar,2014,21,39 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #2 på: On.,22,Januar,2014,11,07 »
Jepp, Laredo. Har tydeligvis samme spiller som deg. Står cd c på samme knapp som kasettspilleren er på.
Fant ut at jeg har kabling for en 2001 mod Chrysler til den alpine spilleren, så satser på at mopar er mopar å piller spilleren ut av dashen ;)

Takk for hjelpa med Lock up switchen. Fant ikke helt ut om jeg svare deg på pm eller ikke. Nå er det bare å finne en 33 ohm motstand i Tromsø-bygda.

Utlogget KO

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
  • YJ-4,2l (-89), WJ-4,7 (-01), XJ-4,0 (-89)
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #3 på: On.,22,Januar,2014,14,05 »
Originalt ligger CD - veksleren montert under dekselet på høyresiden bak i lasterommet.
Regner med at kablingen går dit på din også.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #4 på: On.,22,Januar,2014,14,06 »
Du mener kablinga ligger klar? ???

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #5 på: On.,22,Januar,2014,14,07 »
det går nok ingen kabling dit siden det ikke var standard med CD-veksler på Laredo, men kabelen som følger med CDX-P670 er ganske lang.
Festebrakettene og det som veksleren monteres i mangler jo også. Alt om dette står her http://www.wjjeeps.com/cable_run.htm

(1 minutt mellom hver posting.. det er effektivt  :) )
« Siste redigering: On.,22,Januar,2014,14,12 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #6 på: On.,22,Januar,2014,14,18 »
se også her, nederst står det ang. Laredo uten CD-veksler monteringsopplegg http://www.wjjeeps.com/audio.htm#CHANGER
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #7 på: On.,22,Januar,2014,14,40 »
Takk takk  8)

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #8 på: On.,22,Januar,2014,15,50 »
News Flash!
Ble nysgjerrig og pillet radioen ut, og der står det jo faktisk en plugg og kabel i den runde 8-pins kontakten til CD-veksler.
Spørsmålet er da hvor går kabelen, og kan jeg bruke den til noe uten å ha helt original veksler.

Radioen er made in France og faktisk av Alpine http://www.dndservices.co.uk/chrysler_p04858513ak-a.html
Chrysler nr.  P04858513AK-A, altså en Premium Radio.. hurra




"Morsomt" bilde fra ebay.... har de det så travelt at de kutter kablene istedenfor å nappe ut kontaktene så virker det nå mere som tjuvgods  :P



Jeg får ta og testkoble veksleren og se om den funker iallefall, men det røde LED lyset under TUNE knappen er vel mere "frosted" enn "clear". så spørs om det har noe å si.
« Siste redigering: On.,22,Januar,2014,16,15 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #9 på: On.,22,Januar,2014,17,35 »
Update:

CD-veksler funket udmerket. I motsetning til den originale veksleren må Pioneeren ha egen + forsyning (direkte fra batteri), som jeg henta midlertidig fra sigaretteneren.
Kan vel hente det derifra permanent også etterhvert.
Ser ingenting til enden av den originale CD-vekslerkabelen der bak, må vel demontere hele sidedekselet og titte. Evt. bare ta hele jobben med å legge den nye kabelen hvis den original ikke dukker opp et eller annet sted der bak og kan skjøtes med den nye. Men får jo da samme problem med + forsyningen fra sigarettenner.

Takk for inspirasjon til å komme igang med dette, dumt å ha kjørt 25.000 km uten CD-veksler når det egentlig er såpass enkelt å montere  :P
Men har jo brukt mye tid på alt mulig annet med bilen da...

Pioneer interface chart http://www.pioneer.eu/files/pdf/CE_OE_Interface.pdf
« Siste redigering: On.,22,Januar,2014,17,45 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #10 på: On.,22,Januar,2014,17,45 »
Akkurat samme spiller som jeg har.  Og den runde kontakten så mistenkelig lik ut som den som er på kabeln til alpine vekslern min  :D håper egentlig å få brukt den vekslern.  Den er betydelig bedre en den panasonic veksleren jeg har.

Trengs det noe spes verktøy for å ta ut spilleren?

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #11 på: On.,22,Januar,2014,17,49 »
Verktøy? Ta ut spiller ? Det er enkelt men alt står her.. nesten absolutt alt som kan stå om WJ står her  :P http://www.wjjeeps.com/audio.htm#RADIO
click on the pictures...
Biltema har et kjekt sett med 5 slike blå plastspakler av ymse størrelse http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Demonteringsjern-av-plast-19513/

Artig å høre om også din spiller har en kabel koblet i CD-vekslerkontakten allerede.
« Siste redigering: On.,22,Januar,2014,18,05 av teerex »
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #12 på: On.,22,Januar,2014,19,07 »
Skal vi se.... ---> Favoritter... klikk!


Blir å spørre å grave mye, kjøpte jeep'n på fredag  ;)  Har skrudd mye annet, men har aldri rørt jeep før.


Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #13 på: On.,22,Januar,2014,19,20 »
Her er servicemanual for 2000-modell http://www.gianecri.it/WJ/2000%20WJ/WELCOME.PDF
Det er nok ikke de helt store endringene på 2001.

Kapitler som slutter på liten a om handler 3,1 TD spesielt.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget xxaxx

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 56
  • Tromsø
Sv: Cd veksler wj, infinity gold. Hvilke kan jeg bruke?
« Svar #14 på: On.,22,Januar,2014,21,55 »
Jess, kabel var plugga i bakpå spilleren. Alpine kabelen gikk rett i spilleren, men veksleren bare sto å hakket, fikk ikke kontakt med den heller.


Bestillte forøvrig nye mellomtone/tweeter til dashen i dag. Skulle vist være oppgradert og greier 56 $ med frakt  8)
« Siste redigering: On.,22,Januar,2014,22,01 av xxaxx »