Takk for tips !
Siden sist, har jeg skiftet track-bar, ny kraftigere styredemper å strammet snekka. Justerte kun 1/4 omdr.pga tips om at for mye går ut over selvopprettingen på bilen. Uansett, resultatet ble "dag å natt". Føler kanskje at nevnte selvoppretting er dårligere nå, men tror kanskje dette har sammenheng med den kraftige styredemperen.. Dette med viskosekoblingen er jeg sikker på at også vil bidra, da denne nok er litt slitt. Er usikker på om jeg får skiftet denne uten å ta ned transkassen. Ser at det er endel plunder med å treffe låsringen på oversiden av transkassen. Hadde kanskje vært greit å ta den ned, å samtidlig skifte kjede. Noen som har erfaringer med hva som evt.lønner seg her ?
Samtidlig skiftet jeg olje på differ/transkasse. Atf på kasse. Redline m/ls bak, å castrol uten ls fram. Fikk høre fra Meconomen at det ikke var nødvendig med ls fram, men er selv litt i tvil.. Den bakre diffen var så å si helt tørr for olje. Har kun hatt bilen i 2 mnd, å har ikke sjekket dette tidligere.. Kan den ha blitt skadet på noe vis ? Oljen var meget dårlig både på differ(der d fantes), å i transkasse.
Når det gjelder drivstofforbruket er vel dette ok. Tenkte å skifte framre lambda sonde, bare for å ha gjort det liksom.. Har vel ikke de helt store forhåpninger om at forbruket synker nevneverdig for d, men sensoren ligger no der, så hvorfor ikke.. Men som flere skriver her på forumet, måles ikke forbruket i liter pr.mil, men smil pr.mil, når det gjelder jeep !
Ellers må jeg si at det er utrolig mange tips å nyttige tilbakemld, her på forumet. Det er supert for en som er ny på jeep !