Skrevet av Emne: Tannstangstyring i zj?  (Lest 2239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Tannstangstyring i zj?
« på: Lø.,10,Mars,2007,10,43 »
Hei.

har lest en masse "reviews" av Jeep zj (siden jeg har en 93 limited er jeg over gjennonsmittet interesert) og funnet ut av i årene 93-98 så var det en masse positive ting og skryte av, men de fleste kommenterte styringen som negativ....slarkete.

er det noen som vet om det finnes kit til og montere tannstangstyring i zj?

da ville den være helt perfekt....
« Siste redigering: Lø.,10,Mars,2007,23,32 av hammond »
Are you too late? Try a V8...

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: tannstangstyring i zj`?
« Svar #1 på: Lø.,10,Mars,2007,21,10 »
Hvorfor???
Du kjører en Jeep, med stive akslinger foran og bak, akkurat sånn en kapabel offroader skal være!
Get used to it.....eller kjøp deg en BMW, hvis du er ute etter delikat styrerespons.
Bruk heller pengene på hevesett og grove dekk!

Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Sv: tannstangstyring i zj`?
« Svar #2 på: Lø.,10,Mars,2007,21,34 »
Må kunne gå ann og få tannstangstyring i en jeep uten og ønske og kjøre BMW.

Jeg liker min Jeep og klarer meg slik den er idag, men den hadde blitt mer presis med tannstangstyring. Synes dermed at den modifikasjonen hadde vært spennende.

spørsmålet mitt var om det finnes noen mulighet for å få dette til eller ikke. og ikke om jeg ønsker meg BMW.

Jeg har dessverre ikke den arrogansen som skal til for og føre en BMW. beklager.
Are you too late? Try a V8...

renegade

  • Gjest
Sv: tannstangstyring i zj`?
« Svar #3 på: Lø.,10,Mars,2007,22,13 »
Må kunne gå ann og få tannstangstyring i en jeep uten og ønske og kjøre BMW.

Jeg liker min Jeep og klarer meg slik den er idag, men den hadde blitt mer presis med tannstangstyring. Synes dermed at den modifikasjonen hadde vært spennende.

spørsmålet mitt var om det finnes noen mulighet for å få dette til eller ikke. og ikke om jeg ønsker meg BMW.

Jeg har dessverre ikke den arrogansen som skal til for og føre en BMW. beklager.

Vel, legg deg under bilen & se hvor du i tilfelle skulle feste den + fremføring av rattstammen.
I tillegg, så tviler jeg sterkt på at VaV (Våre andre Venner - biltilsynet) kommer til å bli overlykkelig...

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: tannstangstyring i zj`?
« Svar #4 på: Lø.,10,Mars,2007,23,16 »
Jeg har aldri sett noe kit som vil gi deg tannstangstyring på en ZJ.
Jeg tror også at det er fysisk umulig å montere den type styring, medmindre du lager et skikkelig hjemmelagd opplegg.
Et tips her vil være og droppe forakslingen, slik at du mister firehjulstrekken , og montere en form for uavhengig McPearson forstilling.


Utlogget hammond

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 353
  • Are you late? Try a V8...
    • My 5.9 Jeep ZJ Page!
Sv: tannstangstyring i zj`?
« Svar #5 på: Lø.,10,Mars,2007,23,24 »
Okay.

så dere mener det ikke vil være plass altså.

hmm. det kan jeg forstå.

det var ikke noe viktig egentli, men tenkte kanskje at det ville være gjennomførbart.
Men, tenkte ikke på evt plassproblemer.

Takker uansett for at dere ville være med og "tenke" litt med meg på dette. :)

Flott forum forresten. har nå meldt meg inn i klubben for at min 93 Limited skal få best mulig pleie framover...:) (gjelder eieren og)
Are you too late? Try a V8...