Eller hva med en 4.0 rekkesekser, den stødigste maskinisten av dem?
Spør du en Jeep-mekaniker tipper jeg han har størst tilitt til denne.
Om det ikke er mye kjente problemer med 3,1 literen tror jeg ikke bensin er noe alternativ denne gangen. Ser for meg at dette er en dyr bil å holde i drift.
Flott med noen bilder :-) 60 tusen er ikke mye. da tror jeg du var veldig heldig.
Det som jeg kjenner til av sykdommer på disse bilene er bremsene forran. Det er det en TSB på, hvor de bytter kalipperne i nye fra akebono. De er mye bedre. (det kan enkelt også sjekkes selv. tror akebono er silver (sølv) farget, og de originale sorte) TSB'en er gått ut nå sikkert, så det kan være greit å sjekke historikken på bilen hos Jeepverskted for å se hva som er gjort med den.
Så er det toppene. Dette er vel egentlig en forlenget 2.5 liter diesel. altså, den har 5 sylindre og er av samme fabrikat. Noen sier de har hatt problemer med toppene hvis bilen går varm. Derfor er det viktig at man lufter anlegget skikkelig når man bytter frostvæske. Ellers så er det VELDIG mye elektonikk på limited modellen. er derfor veldig viktig å prøve å gå igjennom alt før man kjøper, eller kort tid etter man har kjøpt.
Også er det hjullagrene forran. Mange sliter med at de må byttes rundt 120tusen eller rett over. Dette er en smal sak å gjøre selv, og skikkelige lagre koster 90dollar pr stk ifra statene.
Utover dette så er det kun generelle jeep ting. og da passer man på att bærekuler, tie rod ends, foringer på bærearmer, trackbar foring og kule, lager og tetning utgående på aksler og transfer osv er i god stand. Igjen en god nyhet, disse delene er rimelige å få ifra statene.
Sitter selv nå å ser på en pakke jeg trenger ifra statene. Den inneholder 2 komplette GODE hjullager bak med tetninger osv, 2 hjullager forran (komplett hub), ny styredemper, nye vindusviskere forran og bak, nye tåkelys pærer forran (de er spesielle og dyre), nye kryss forran, nye tierod ender til panhardstaget, og det kommer vel foreløpig på litt over 400dollar