Skrevet av Emne: Bodylift  (Lest 1364 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Bodylift
« på: To.,23,Desember,2010,10,42 »
Hei,

Jeg skal skifte bladfjærer på YJ´en. Jeg fikk med nye orginale fjærer da jeg kjøpte bilen så investerer derfor ikke i hevesett. Bilen er litt segen på enesiden så det er på tide å bytte. Jeg har ikke peiling på dette selv så jeg lar et verksted gjøre jobben. Men jeg kunne tenke en liten løft på bilen likevel, og vurdere å heve karroseriet litt med bodylift. 1`` er kankjelitt lite så vurderer 2`` for at bilen skal se litt bedre ut. Men er det å anbefale å kjøre 2`` løft på orginale fjærere?  Et annet alternativ er vel noe klosser under bladfjørene? men da må vel jeg også bytte dempere må jeg ikke? (og da er det vel like greit å kjøpte nytt sett fra OME med 2,5 løft??)




Jeep Wrangler JK-09

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Re: Bodylift
« Svar #1 på: To.,23,Desember,2010,17,18 »
Det aller beste for bilens geomteri er jo bodylift. Da bevares tyngden på laveste punkt og du får bedre plass i skjermbuene for større dekk. Men det er vel også det "styggeste" alternativet da du får glippe mellom ramme og balje...... Men det kan jo pyntes der også.

Å bytte fjærer og montere BL er ikke avansert jobb, men du bør ha en helg og et sett ekstra hender til å hjelpe til...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: Bodylift
« Svar #2 på: Fr.,24,Desember,2010,01,51 »
1" er ok, men ikke noe mer på orginalfjærer.  Men Ome-sett er veldig bra.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)