Skrevet av Emne: Blinklys problem  (Lest 1607 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Blinklys problem
« på: On.,16,April,2008,18,13 »
Etter å ha koblet til lys til tilhengerfeste skjedde det noe mystisk med blinklysene mine, så jeg koblet fra alle ledningene til tilhengeren (tilbake til sånn som det var) og det blinker fremdeles ikke!

av feilsøking har jeg sjekket om nødlyset fungerer, jeg har sjekket sikringen og den ser hel ut!

Jeg har funnet ett relay, den til nødlyset, men finner ikke til vanlig blinklys, hvor er den? eller er det den samme?

Jeg har en 1993 jeep wrangler (ikke importert fra statene)

Noen forslag til løsning?


Utlogget Heepeejeep

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 282
Sv: Blinklys problem
« Svar #1 på: On.,16,April,2008,23,53 »
På min bil sitter nødlys og blink relè på sikringsboksen siden av hverandre oppunder pedalene. Mitt nødblink rele fungerer også om jeg switcher det m. blinklys relè.
CJ7

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: Blinklys problem
« Svar #2 på: To.,17,April,2008,09,01 »
relé heter det ja ikke relay, takk for den diskré rettelsen, men

hadde jeg bare funnet reléet så hadde jeg kunnet bytte om, ifølge alle servicemanualer osv. så er det riktig som du nevner at på toppen av sikringspanelet så sitter både reléet til nødlys og blink, hos meg er de ikke der!

Blinklys reléet er en gul firkant på ca. 1,5 x 1,5 cm (bosch står det på den) og stikker ut av en svær plastikrør for å samle ledningene! (kan det være at din bil er original fra statene før europeerne driver med klipp og teip på absolutt alt?)

Utlogget Kjart

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 143
Sv: Blinklys problem
« Svar #3 på: Sø.,20,April,2008,10,31 »
Problemer er isolert, og er vel mulig å løse nå!

Det er samme reléet for nød- og vanlig blinklys på min 1993 YJ

Jeg tok og koblet fra begge lysene bak, og da plutselig fungerte retningslysene foran, så koblet jeg til høyre baklys, og de fungerte. Det viste seg at det var venstre baklys som var problemet, eller ledningene til venstrebaklys!