Skrevet av Emne: Batteri  (Lest 1703 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RoarH

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Batteri
« på: Ma.,17,September,2007,15,17 »
Noen som har et tips om hvordan/hvaslags batteri som egner seg best i en YJ 4,2L 88 mod. Svar haster, da jeg er på vei til butikken straks...
JEEP jeg vil, men jeg får det ikke helt til.
Wrangler YJ. 88mod 4,2L aut.
Medlem 803.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Batteri
« Svar #1 på: Ma.,17,September,2007,15,21 »
Optima rød / gul topp el. fungerer meget bra.

Husker ikke målene, men rødtoppen har god plass.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget RoarH

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 18
Sv: Batteri
« Svar #2 på: Ma.,17,September,2007,15,26 »
Tusen takk skal du ha Stein-K. tar en print, og tar med meg handlelappen i butikken ( for dette sa ikke meg noen ting....  Sånn er det når man er helgrønn.......  Men takk skal du ha!
JEEP jeg vil, men jeg får det ikke helt til.
Wrangler YJ. 88mod 4,2L aut.
Medlem 803.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Batteri
« Svar #3 på: Ma.,17,September,2007,15,35 »
Optima batteriene er dyre, men er vel noe av de beste som sikrer skikkelig med startstrøm uansett hvor kaldt det er osv. Men prisen ligger vel rundt 1800 - 2000,- Det finnes mange ålreite batterier til halve prisen..... Men sjekk hvor mye "startstrøm" de klarer på gi i kulda. Så slipper du problemene til vinteren.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

renegade

  • Gjest
Sv: Batteri
« Svar #4 på: Ma.,17,September,2007,16,32 »
Optima batteriene er dyre, men er vel noe av de beste som sikrer skikkelig med startstrøm uansett hvor kaldt det er osv. Men prisen ligger vel rundt 1800 - 2000,- Det finnes mange ålreite batterier til halve prisen..... Men sjekk hvor mye "startstrøm" de klarer på gi i kulda. Så slipper du problemene til vinteren.

Jeg kjøpte mitt rødtopp på æFK (felleskjøpet) i fjor engang.  Ga da ca. 1100,- for det.  Var vist et spesialtilbud de hadde da (?).

Uansett, det har faktisk imponert meg, 2 ganger har jeg av forskjellige årsaker ladet det helt ut, dvs. til det hadde omtrent 5-6 volt igjen...
Begge gangene har jeg greid å hente det opp igjen.  Ser ut til å fungere helt utmerket.

Skal du ikke kjøpe vinsji den nærmeste fremtid, så er det ikke noen "must" med et slikt batteri, med mindre en bor på Finmarksvidda eller Røros.
Har i alle år brukt vanlige Biltema batterier, og har aldri hatt noe problmer med de.  Helt sikkert ikke samme kvaliteten som Optima, men uten rabatt på Optima, så koster de vel ikke mer enn 1/4 del av et Optima...