Finnes det et SYE kit som er "billig" og bra?
Jeg kom over ett SYE kit som var rimelig og bra, i tillegg var det ett ekstra short SYE kit, som gir deg enda lengre mellomaksel, noe som er en fordel.
Stein og jeg så en gang på dette. ligger nok inne på forumet her i en tråd ett eller annet sted.
ang. virbrasjon så hjelper det sansynligvis ikke å bytte krysset. Jeg satte på heving på min 2001 modell Jeep TJ for snart 7 - 8 år siden, der var kryssene nesten helt originale, og vibrasjonen er der like herlig.
Den beste hevingen du faktisk kan gjøre er å heve karosseriet. da beholder du ett lavere tyngdepunkt enn når du hever på akslene. Med dette mener jeg at ALLE Jeeper faktisk BØR ha ett bodylift av ett eller annet slag. 1 - 2" bodylift er rimelig, enkelt og montere og det gjør det vesentlig leggere å skru og vaske bilen under ved senere anledninger. Dette sammen med heving av motoren gir den beste kombinasjonen. Å heve bilen 2" på fjærene for så å senke transferkassa 1" er en rar løsning i mitt hode. Hever jeg bilen, så ønsker jeg å opprettholde hevingen. Ellers blir dette 2 steg frem og 1 tilbake.
Nesten Alle jeeper sliter med at de blir hengende fast på transferkassa når de kjører i terrenget.
Så mine anbefalinger er
1" motorløft = enkelt å montere
1 - 2" bodylift = enkelt å montere. Og hele dette oppsettet får du for under 2500 kroner ifra USA.
Kryssene kjenner du lett på om det er slakk i, og da må de byttes med en gang. enkel sak.
Men den absolutt beste løsningen som koster litt mer er som det blir sagt her, SYE. Med ett slikt sett kan du også heve transferkassa di 1 - 2 tommer, noe som gir enda bedre klaring under bilen.
Vinsj og en svær kraftig fanger forran gir skjev bil og må kompenseres med ca 1" ringer oppå fjærene. Jeg valgte fjærklosser ifra Teraflex. kjempefornøyd.