Skal jo være bare å trekke den ut. Men det må jo gjøres helt parallelt med veiva siden veivlager ligger i denne delen.
Husk å ikke miste trustskivene (halvmåner) som ligger på hver side, eller blande dem hvis de evt. har forskjellig tykkelse. Bør ligge slik de lå iallefall.
Har slike på min VM 4,2 båtmotor. De er merket VM 61588AF. Det var heldigvis samme på begge sider, jeg så nemlig ikke at det var nummer på dem da jeg demonterte.
Det blir forøvrig et speilvendt avtrykk av nummeret på trykkflaten bak trustskivene.
Jeg ser det har vært byttet trustlagere på min båtmotor, da det er avtrykk etter VM CL (Clevite) trustskiver, mens de som var montert hadde foran nevnte delenummer innpreget, og ikke CL.
Husk korrekt posisjon ved montering av denne "greia" (rear main bearing support).
Side 9-57 i manualen i linken over. Manualen er ikke så veldig detaljert, ser dessuten ut som denne greia mangler i illustrasjonen Fig. 115.
Det skal være nye bolter til (flex adapter). Strekkbolter som går inn i veiva.
Siden det er gjenger i skiva så er det vel mulig å lage til en anordning for å trekke den ut.
Manualen spesifiserer ikke hvordan, annet enn hvis man skal ha ut veivaksel så følger "greia" med.Det er jo bare o-ringen som holder den på plass.
Egentlig er det vel ikke o-ring men firkantring ut i fra bildet til han engelskmannen. Men på min båtmotor er det 0-ring.