Skrevet av Emne: Dieseltrykk/turbotrykk  (Lest 6667 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Bendik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Dieseltrykk/turbotrykk
« på: To.,27,Desember,2012,00,01 »
Noen som vet hvordan man justerer dieseltrykket på en 2,5td motor? synes motoren virker veldig slapp i forhold til hva min forrige Jeep Cherokee 2,5td gjorde.
Noen som veit hva det orginalet turbotrykket på en 2,5td motor er?

Takker for svar.
Bendik

Utlogget dabis1705

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #1 på: To.,27,Desember,2012,14,27 »
Jeg lurer på det samme. Hvor justerer jeg turbotrykket?
XJ 2.5td 1997

Chryslercrap

  • Gjest
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #2 på: To.,27,Desember,2012,20,22 »
Jeg lurer på det samme. Hvor justerer jeg turbotrykket?

Enten med chip eller powerbox.
http://www.diesel-power.no/
http://www.kcr.se/render_homepage_sv.asp?pageid=1

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #3 på: Fr.,28,Desember,2012,02,48 »
Noen som vet hvordan man justerer dieseltrykket på en 2,5td motor? synes motoren virker veldig slapp i forhold til hva min forrige Jeep Cherokee 2,5td gjorde.
Noen som veit hva det orginalet turbotrykket på en 2,5td motor er?

Takker for svar.
Bendik
Turbotrykket ligger på i overkant av 1 bar.
Tror nok ikke jeg ville tuklet med det men!
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Bendik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #4 på: Ti., 1,Januar,2013,11,47 »
Okay. Hvis turbotrykket ligger på 1bar så lader ikke min det den skal. Kan det være så enkelt som tett eksos f. Eks?

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #5 på: Fr., 4,Januar,2013,15,50 »
Okay. Hvis turbotrykket ligger på 1bar så lader ikke min det den skal. Kan det være så enkelt som tett eksos f. Eks?

Tviler på tett eksos på 2.5 TD'n i og med at den har temmelig enkelt eksosanlegg med bare en potte.
Da har jeg mere trua på EGR-ventil som kanskje ikke fungerer som den skal eller kanskje luftmengdemåleren...

Hvor langt har bilen gått da?
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Bendik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #6 på: Lø., 5,Januar,2013,02,36 »
Det er ikke noe luftmengdemåler på den... Men hvis vakumskangen til egr ventilen er tatt av og blanda, er den stengt da? Den var det når jeg kjøpte den. Men hvis jeg setter den på blir deg ingen forskjell. Bilen har gått 265.000km

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #7 på: Sø., 6,Januar,2013,11,20 »
Det er ikke noe luftmengdemåler på den... Men hvis vakumskangen til egr ventilen er tatt av og blanda, er den stengt da? Den var det når jeg kjøpte den. Men hvis jeg setter den på blir deg ingen forskjell. Bilen har gått 265.000km
Ja så lenge vakumslangen er av, skal egr-ventilen være stengt.
Vanskelig å si hva det kan være, men den sensoren som sitter på lokket til luftfilteret, er ikke det luftmengdemåler da? Regner med du har XJ etter 97...?

Kanskje du har samme symptomer som han her?
www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,9864.0.html
« Siste redigering: Sø., 6,Januar,2013,11,25 av KnuNor »
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Bendik

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 12
Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #8 på: Ma., 7,Januar,2013,00,02 »
Jeg har en 97 model ja mendet er antagelig en tidlig model, Så det er det gamle systemet.. Altså fra 94 til 97

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #9 på: Ma., 7,Januar,2013,12,52 »
Jeg har en 97 model ja mendet er antagelig en tidlig model, Så det er det gamle systemet.. Altså fra 94 til 97
Akkurat. Da har den mekanisk dieselpumpe også da. Sjekk at posisjonen på gasspedalen, eller den tingen som gass wireren er festet til på dieselpumpa ikke er ute av stilling slik at du er sikker på den går så langt den skal.
Er ikke lett å si hva annet som kan gjøre at du får mindre effekt... ???
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Dry Only

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 78
Sv: Dieseltrykk/turbotrykk
« Svar #10 på: On., 9,Januar,2013,16,33 »
Min bil 2,5TD '96 er også blitt slapp. Jeg mistenker at det kan ha sammenheng med støtstenger som hoppet av helt til jeg fikk tak i noen som var 1mm lengre enn originalen. Har kjørt med disse et års tid og er kvitt problemet med at stengene hopper av.
Men lurer på vippearmene og har kjøpt fire nye for å se om slarkete vippearmer kan gi dårlig effekt. Har ikke fått testet ennå.

Cherokee 2,5 TD -97'

Utlogget Sverre

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 373
    • Sverres garasje
2004 WJ 2,7 CRD Overland
X-Jeeps: 98 TJ 2,5 (31") - 97 TJ 4,0 (33") - 99 XJ 2,5td (31") - 88 XJ 4,0 2dr (33") - 88 XJ 4,0 (31") - 00 XJ 2,5td (30") - 95 XJ 4,0 (31") - 95 XJ 2,5td (stock)