Skrevet av Emne: 99XJ 2,5 TDI  (Lest 1831 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
99XJ 2,5 TDI
« på: On.,24,August,2011,13,01 »
Hei :-)
Da er jeg blitt lykkilig eier av 99xj 2,5tdi sport (håper det varer lenge)og er på utkikk etter div råd å vink . Bladfj bak begynner å bli rette f eks :-(.
 2"-3"hevesett + 31"-33" hjul  ??????? Skal brukes mest som bruksbil og ikke mye offroad.
 Er det no brukt der ute kanskje siden som hos di fleste så er det ikke flust med penger dsv :-(
Ønske lista er lang nok den hehe 8)

99mod xj sport B-)

Utlogget peterder

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 42
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #1 på: On.,24,August,2011,13,12 »
Grattis med XJ!

Har du noen bilder eller annonsen på bilen?  :)

Bladfjører er billig både i USA og i norge (om du får noe rabatter noe sted)

Er det noen flere problemer med bilen du kjenner til?

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #2 på: On.,24,August,2011,14,37 »
takk takk.......... ;D
dsv dukket det opp litt første uka men den ble kjøpt hos forhandler så den er på verksted nå til fix. Kom ikke hjem før bakakslingen begynte og så gikk vindusheisen sund(el-ruter),oljetryksføler som lever sitt eget liv,vanskelig å starte,pusserne forran og bak virker ikke som dem skal hmmmmmmm tror det var alt.........håper dem ordner opp i dette for liker den overraskende godt  8)...... Ble lovet at den sku være i orden så,da for dem bare fixe den hehe ;). Ska få lagt ut litt mere etter hvert men først må jeg få den igjen da  :P
99mod xj sport B-)

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #3 på: On.,14,September,2011,12,07 »
Da er xj`n kommet hjem etter ett verksted tur  8). Dem lovet meg en bil som sku være i orden så da måtte dem til pers hehe.......... Når det er sagt så lurer jeg på noe få ting :
- åssen ser`n hva som er hva av akslinger forran og bak ?
- er det orginalt med noe sperre av no slag på di akslingene ?
- går det ann å sette på turbotryksmåler og hvordan ?
- mye tåler en org topp ?
- mye turbo-trykk ere org i 2,5tdi ?



Er litt forskjell i fra en gml 160 tel en 99mod xj gitt,pussi rart  :P . TAr i mot alle råd å forslag jeg kan ta med meg

99mod xj sport B-)

Utlogget peterder

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 42
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #4 på: On.,14,September,2011,17,16 »
- åssen ser`n hva som er hva av akslinger forran og bak ? Det er ett blekk som er festet på akslene som viser hva slags utveksling det er. Ganske sikker du har 3,73 utveksling

- er det orginalt med noe sperre av no slag på di akslingene ? du har mest sansynlig diffbrems i bakaksel. (det er vaskelig å snu hjulene hver for seg om den fungerer ordentlig

- går det ann å sette på turbotryksmåler og hvordan ? Ikke noe problem å gjøre det.. bare sett ett T-stykke (følger med måleren) på slangen til Waste-gate ventilen.

- mye tåler en org topp ? De tåler masse, men har ikke hatt bruk for å skru opp turbotrykket noe. (les neste svar) Dessuten er det turboen det går mest utover om man lader mye mer.

- mye turbo-trykk ere org i 2,5tdi ? Ca. 1,1 - 1,2 bar orginalt!!

Koble vekk EGR ventil først å fremst om du ikke syns den er sprek nok :)

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #5 på: On.,14,September,2011,20,28 »
hmmmm riktig  ;)

Koble vekk EGR ventil først å fremst om du ikke syns den er sprek nok..........

greit nok det men hva er det og hvor befinner den seg  ??? litt ukjent med bilen enda  :P
Den virker "sprek" til å være org tilstand syns jeg og er veldig godt fornøyd med "ny" bilen, så langt. Takk takk  ;D

Har prøvd å legge til bilder men får det ikke til...........................
99mod xj sport B-)

Chryslercrap

  • Gjest
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #6 på: On.,14,September,2011,20,44 »
greit nok det men hva er det og hvor befinner den seg  ??? litt ukjent med bilen enda  :P


Her står det du trenger å vite om EGR ventilen og avblending.

Du har jo muligheten for å montere en chip eller powerbox for å øke effekten, tror det ligger en tråd her en plass om dette.

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #7 på: To.,15,September,2011,06,49 »
Tenkt litt på det faktisk om det er ett alternativ men litt usikker  ???. Jeg får lete litt her "inne" å se etter mer info ;)

TAKKER SÅ MYE................
99mod xj sport B-)

Chryslercrap

  • Gjest
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #8 på: To.,15,September,2011,19,02 »
Beklager, men linken ble visst borte i det forrige innlegget, her er den http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,7512.0.html

Utlogget Laffen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #9 på: Fr.,16,September,2011,19,38 »
TAKKER så mye du  ;D.........tenkte på hvis en putter på  større hjul om en trenger litt mere power da  f eks ???
99mod xj sport B-)

Utlogget peterder

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 42
Re: 99XJ 2,5 TDI
« Svar #10 på: Fr.,16,September,2011,22,29 »
Er ikke noe problem å kjøre bortimot orginal 2,5 TD med 31" hvertfall.. har ikke prøvd noe større enn det. Ellers kan du kjøpe aksler med 4,11 utveksling av meg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30435844