Årsaken til at det er/var såpass mange WJ 3,1 og 2,7 i Norge er jo de gunstige varebilreglene fram til ca 2004.
WK var jo kun 5-seter og dermed i en annen nybilprisklasse og mange færre solgte.
Men 3,0 CRD-motoren er i en klasse for seg (samme som i XK Commander som jo kunne selges som varebil da den kom).
Men syns kanskje WJ er mere "hjemmekoselig"
Drømmen hadde vært en slik motor i WJ ja. Kanskje 2,7 er mulig å modde til 3,0 CRD V6.. siden den allerede har MB drivverk
Samme årsak til at det nesten krydde av Citroën XM varebiler fra 90-tallet og framover til nå, når folk dessvere ikke gidder å sett seg inn i hvordan holde dem vedlike lengre (ikke så vanskelig som ryktet ville ha det til). Desidert best/mest komfort og plass for pengene, og uslitelig og relativt sprek dieselmotor som uten problem gikk ned mot 0,5 på mila på langkjøring som ikke er så verst for en over 20 år gammal 5-metersbil (har hatt 2-3 slike selv ja, kun mangel på garasjeplass som gjorde at jeg solgte den siste).