Skrevet av Emne: 2,5TD ryker mye  (Lest 1202 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget andypandy

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 57
2,5TD ryker mye
« på: Ma.,10,Desember,2012,13,58 »
Hei.

Har en ZJ 4.0 nå, og hadde egentlig tenkt å få meg en kjip bil da jeg skal begynne på skole. MEN, så er jeg så fornøyd med jeep, at det er vanskelig å få noe som kan måle seg i den prisklassen! Så jeg har sett litt på en 97 Cherokee 2,5TD  :P
Problemet er at selger sir denne ryker så mye, at dem vil ikke godkjenne den. Det er byttet turbo, topper og støtstenger.
Er det noe enkelt, eller? Ser jo IKKE for meg at det kan være noe alvorlig, da alt dette er gjort.. På forhånd takk :)
97 Grand Cherokee 4.0L limited

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: 2,5TD ryker mye
« Svar #1 på: Ti.,11,Desember,2012,15,19 »
Mulig det kan være egr-ventilen som henger og lager krøll hvis den har gått langt...
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget Gizzmo82

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 24
Sv: 2,5TD ryker mye
« Svar #2 på: Ma.,17,Desember,2012,23,29 »
er det ikke bare å blende egr-ventilen?

hva legger du i at  den har gådd langt? Har en som er rullet 230k å ryker litt

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Sv: 2,5TD ryker mye
« Svar #3 på: Ti.,18,Desember,2012,16,14 »
er det ikke bare å blende egr-ventilen?

hva legger du i at  den har gådd langt? Har en som er rullet 230k å ryker litt

Ja, du kan blende den eller bare nappe av vakumslangen inn på selve ventilen og blende gummuslangestussen på den enheten som suger vakuum. 230k er jo ikke så langt nei. Får håpe det ikke er noe topp-pakning eller topp-probmlematikk :)
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.