Jeg har ikke personlig erfaring fra 2,1 literen, men den omtales som temmelig svak. Jeg har har min andre 2,5TD nå, og har ikke hatt problemer med noen av dem. Det er ingen sprinter, men den har bra dreiemoment (300nm) og er veldig fin å dra henger med. Det er riktig at motoren er ømfintlig for varmgang, men det er vel de fleste diesler. Har aldri hatt problem med kjøling på noen av mine, men jeg lar alltid bilen svive noen minutter på tomgang før jeg stopper den etter å ha belastet den hardt. Hvis du er påpasselig med dette, samt skifte ojle regelmessig og holder deg til syntetisk 5-40 av bra kvalitet er mye gjort. Jeg hadde definitvt valgt 2,5 foran 2,1 men er du i tvil så prøv begge...
Forbruk på 2,5 varierer fra 0,7 på pen langkjøring med tom bil til 1,1 på småkjøring med henger. På blandet kjøring ligger jeg vanligvis rundt 0.9.