Skrevet av Emne: 4liter automat,girer for mye.?  (Lest 1225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Rusty Flake

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
4liter automat,girer for mye.?
« på: Lø.,30,Mai,2015,20,11 »
Allo.Har en 95 modell Cherokee 4liter automat som for så vidt går fint,men jeg synes den girer unødvendig mye.Feks når jeg slipper opp gassen litt gjennom en sving,girer den ivrig ned.Bryter står på Comfort,ikke Power.Olje og filter er nytt,nivå er OK.Har prøvd å flytte litt på kickdownwiren,men merker ingen forskjell.Selve girskiftet foregår for så vidt mykt og behagelig,men det virker litt masete i forhold til andre automatgirbiler jeg har kjørt.
Er det kanskje bare sånn dem er,og skal være,eller kan det være noe på gang? ::)

Utlogget jeep92

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 54
Sv: 4liter automat,girer for mye.?
« Svar #1 på: Sø.,31,Mai,2015,18,59 »
jeg har også jeep cherokee 95 mod og den har også comfort/power bryter. når du kjører i by eller blandet skal den stå i power. skal du kjøre landevei kan du sette den i comfort. egentlig kan du bare la den stå i power hele tiden. forskjellen er at i comfort girer den oftere og i power girer den "normalt".i power modus gire den ikke før 6000 omd pluss minus om du trør pedalen i gulvet.

vil anbefale deg og kjøpe nye olje kjøler til girkassen. den originale er ikke noe bra. jeg byttet nettopp min og girkassen holder en lavere arbeids temperatur(70-75c dette er ut fra girkasse til radiator) og den oppfører seg mye bedre en før. det jeg merket etter bytte var at den girer mykere og mer riktig en før. før hang den litt når den ble varm. det også en fordel på sommeren sånn at radiatoren ikke blir varmt opp av girkassen.

vis du bytter olje kjøleren så må du ikke gå utenom radiatoren sånn som de gjør i statene. grunnen er at når det blir 15 minus ute vil du slite med girkassen. om vinteren trenger du radiatoren til og varme opp oljen til girkassen.

bilen min er helt original.
« Siste redigering: Sø.,31,Mai,2015,19,05 av jeep92 »