Oppdatering!
Jeg fikk det til å virke!!!!
Fikk limp-mode et par ganger, grublet en del og koblet litt om ift mitt skjema. Måtte sette inn en diode og den omtalte 33 ohms motstanden.
Skal legge inn oppdatert skjema og bilder (må vente til dagslyset slik at bildene blir bra), samt oversikt over komponenter jeg har brukt.
Test viser følgende: 90 km/t, turtall ca 2000 RPM i OD uten torque-lock. 0.93 liter pr mil.
Med torque-lock inne, ca 1700 RPM og 0.75 liter pr mil!!! Tro hvor mye unødvendig diesel vi har brukt opp gjennom årene....
Kassen girer ned (!) selv om den er i OD og torque-lock, kun ved å trykke hardt på gassen. Den smetter ned i både 3. og 2., og girer opp til OD ved å lette på gasspedalen og går deretter inn i torque-lock etter et par sekunder.
Ved å trykke inn bremsen slipper den torque-lock og alt fungerer som "normalt". Et lite trykk på mystery-switch setter den inn i lock igjen
Kassen er nå i lock helt til man enten bremser, gir mye gass eller slår av OD.
Min mystery-switch har blått lys som kommer på når torque-lock kobler inn, uansett om det er jeg som har kommandert det eller om det er PCM som gjør det i "normal" mode. Systemet fungerer også med cruise-control.
Hurra!