Skrevet av Emne: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990  (Lest 1759 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« på: Ma.,16,Mai,2011,22,16 »
Hei!
Noen som har en bremseklokke til yj for salg? Ny kostet over 4 kaks her i norge

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #1 på: Ma.,16,Mai,2011,23,37 »
Du kan også bruke fra en-eller-annen Ford.   Bedre kraft, kan være lurt hvis du skal bytte. Husker ikke hvilken (Ford), spør Google.
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #2 på: Ti.,17,Mai,2011,23,39 »
hmm ok, grunnen til at jeg muligens må skifte, er for det bremsene er så lette, altså 100 ganger servo, nesten så jeg kan blåse pedalen inn. å dette er ikke veldig behagelig å kjøre med, overfølsom pedal.

eventuelt noen som kunne ha hjolpet meg å sett på dette?
har kødda og klød meg i hode å er nå helt grønn på hva dette kan vere. ny bremse hovedsylinder + skiver og klosser forran + bak

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #3 på: On.,18,Mai,2011,12,21 »
Veldig rart.   Kom dette rett etterpå at du hadde byttet noe ? Er bremsene riktig proposjonert, dvs bremser det mest foran og litt mindre bak, slik at forhjulene låser men ikke bak ? Hugger og rister det, eller er det bare veldig kraftig virkning ?
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #4 på: On.,18,Mai,2011,16,25 »
Jeg byttet bremse hovedsylinderen for ca en måned siden, og luftet bremsene. Da var alt bra. Men så etter ca 1 uke var det omtrent bare
Bremser på høyre bakhjul.

Så i helgen tok jeg opp bremsene bak å blåste reint + pusset bremsebanna, å justerte hanna helt sammen.
Da var det nesten bra.
Så tok jeg og skrudde av hovedsylindeten fra klokka for å se om det var noe krøll der. Justerte litt på den pinnen som presser på
Hovedsylinderen (det er vel bare justeringa på døgangen på pedalen)?

Det var da dette skjedde med overfølsom pedal hmm? Bremsene henger ikke på heller.
Sko å klosser ser riktig montert ut, så er en smule lei detta nå

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #5 på: On.,18,Mai,2011,18,20 »
justering av pinnen er knepet, jeg tror det var det som satte det igang, Nei, den har ikke bare med dødgang å gjøre.

http://www.4x4wire.com/jeep/tech/brakes/yjmc/
http://forums.off-road.com/jeep-short-wheelbase/48946-master-cylinder-pushrod-length-cj5.html

Interesant artikkel her om samm emne på VW:
http://www.vw-resource.com/adjstrod.html
« Siste redigering: On.,18,Mai,2011,19,08 av simon »
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget bimmer3

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 85
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #6 på: On.,18,Mai,2011,21,28 »
jeg har kansje lakt denne tråden litt feil i forumet men men.

det står i linkene du la til, at det skal vere litt klaring fra pinnen og inn til stempelet i hovedsylinderen når pedalen er helt ute for å frigjøre for veska, å det er det. trykker på pedalen ca 6 mm inn kjenner jeg den tar å det bremser, men har det noe med ekstremt følsom å gjøre?

var ute å testa kjerra nå, prøvde å låse bremsene, å nå tar den mest bak igjen, (mest på høyre bakhjul).

pedalen er griselett ca  ja si 10 cm inn, så blir den har, å for å låse hjula må jeg tråkke ganske hart på pedalen å da er pedalen nesten i bunn

den fordelingsklossen som sitter under hovedsylinderen som fordeler til bak og forran, kan det vere noe kødd med denne?

Utlogget Doffy

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 9
Re: bremsekraft forsterker/bremseklokke til yj 1990
« Svar #7 på: Ma.,23,Mai,2011,09,31 »
Hei..

Litt sent, men jeg har bremsekraft forsterker med hovedpumpe minus lokk liggede hvis du fremdeles trenger..

MVH
Vidar Haugen, Lillehammer
TLF 91918007