Tenkte jeg fikk lage en liten garasje her jeg også. Ikke veldig god på sånt men vi får se...
Litt om meg selv:
Har alltid hatt interesse for biler og andre ting som durer, liker først og fremst å kjøre og missliker sterkt å måtte skru. Har hatt diverse fine og mindre fine biler oppgjennom, men første Offroader var denne 63 modell CJ6en godkjent med 35" og V8 mener og huske at jeg hadde denne i perioden 2000 til 2002:
Denne ble solgt til en voksen kar som jeg tror kom fra Trøndelagen ett eller annet sted.
Noen som vet noe om denne bilen i dag?
Så var det lenge stille med sånne type biler, helt til det begynte å klø i begynnelsen av 2009...
V8 var noe jeg hadde skikkelig lyst på for det er ingen ting som kan måle seg med den lyden. Etter mye leiting og om og men fant jeg av alle ting en 1987 Hilux som var godkjent med automat og V8 og som i følge eier skulle være utrolig velbygd. Turen gikk til Verdal for å hente denne våren 2009:
Denne viste seg å ikke være så veldig velbygd, noe av poenget var også å ha en bil som kjerringa kunne bruke når jeg trenger den andre bilen. Av en eller annen grunn nektet hun å kjøre denne. Faktisk ville hun ikke engang sitte på hvis jeg skulle kjøre gjennom byen (noen ganger er damer barnslige). Bilen ble solgt før sommerferien og jakten startet igjen...
Jeg hadde nå bestemt meg for Jeep Wrangler, men jeg ville ha TJ og jeg ville jo ha V8, noe jeg jo visste var helt umulig (bortsett fra ett unntak). Andre valget var da 4L men disse er som kjent dyre og vanskelig å få tak i, så kom jeg over denne en dag i Juli 2009:
Dette var selvfølgelig en 2,5L, men den hadde 4,88 utveksling og ARB sperre bak og body lift så jeg anså det som et godt utgangspunkt for å se om dette var noe for meg.
Rett etter kjøpet ble det gjort USA bestilling på snorkel, sperre foran, 35/12,5-15 på bead lock felger, vinsj++++ samt at et 2" heisesett ble kjøpt på BG-Nor. Heisesett og hjul ble satt på men der stoppet det. Jeg likte TJ og ville ha 4 liter og automat og plutselig dukket denne opp i desember 2009:
Bilen ble kjøpt og her er bilde fra da vi hentet den i Oslo. Med fare for å støte enkelte på forumet må jeg si at mørkegrønn med bærsjebrunt interiør og hardtop ikke akkurat er innertier, men skal man ha en sånn bil får man ta det som er tilgjengelig.
Etter min mening ser også bilen helt tragisk ut med original-hjul så før vi kjørte en meter satt jeg på noe 33/12,5 All-Terreain jeg hadde:
Det ser med en gang ut som en helt annen bil spør du meg.
Dette medførte igjen ny bestilling fra USA... Skulle "bare" ha på 35" og sperre i akslene og det har medført ny D44 bakaksel fra vår venn Larry (utveksling blir 4,56) samt 30 Spline stikkaksler til fremaksel++++
Det har tatt tid, men mesteparten av delene har nå kommet og helgen 1. Mai 2010 gikk med til skruing (noe jeg ikke liker, men må mann så må mann). Jeg fikk en kraftig forkjølelse på lørdag og da stod bilen uten bakaksel og den måtte ut, dermed ble akslingen hektet på så snørra skvatt på søndag:
Det ble samtidig satt på 4" fjørløft fra BG-NOR (bare bak så langt) og jeg venter fortsatt på 2" body lift.
Det er status pr. dags dato, venter fortsatt på noen deler, snørra renner fortsatt 2,5l er tilsalgs.