Skrevet av Emne: Vibrasjon i motor WJ 3,1  (Lest 3540 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Vibrasjon i motor WJ 3,1
« Svar #15 på: Ti.,24,Mai,2016,20,34 »
Noen som har funnet ut av hva som vibrerer så mye inni midtkonsollen/dashen på disse bilene? Jeg har kikka, men har ikke blitt klok på det.
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.

Utlogget teerex

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 3508
  • Harstad, Troms
Sv: Vibrasjon i motor WJ 3,1
« Svar #16 på: On.,25,Mai,2016,00,00 »
Hele motoren vibrerer hos meg for tiden, men bare på tomgang. Lurer på om det kan være et motorfeste.
Funker greit bare den får turtall like over tomgang.
Skal bytte reimstrammeren, fikk ny fra Latvia som "gift" veldig billig  :D
Ser at multireima blafrer litt og noe skyldes antagelig at jeg ikke fikk flytta over enveisclutchreimhjulet fra forrige dynamo da jeg bytta den i vinter.

Har nesten alltid hatt litt tikkelyd før motor blir varm, er vel normalt på disse motorene kanskje.
2000 WJ 3,1TD Laredo QD, Eibach senkesett, Mystery Switch, chippet, 245/65R17 General Grabber HTS60.
It's a jeep thing. You wouldn't understand! I don't.

Utlogget cat-vi

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 283
Sv: Vibrasjon i motor WJ 3,1
« Svar #17 på: Ti.,31,Mai,2016,08,17 »
Min 3.1 vibrerte også mye, det var som teerex antyder, motorfeste. Noe tikking var det også, dette kom helt bort ved bytte av støtstenger og vippearmer som viste tydelig slitasje, ventilløfterene ble også byttet, men på de var det ingen synlig slitasje å spore, mulig det hadde vært godt nok å bare åpne de opp og rengjort de, men nå er det nytt og vm'n ''maler'' så fint som den aldri har gjort. Kan på det varmeste anbefale bytte av vippearmer og støtstenger, overkommelig jobb, og en helt ny lyd i motoren, løp og kjøp deler :)

Utlogget KnuNor

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1375
  • Gvarv, Telemark
Vibrasjon i motor WJ 3,1
« Svar #18 på: Ma.,27,Juni,2016,12,26 »
Jeg fikk vekk den sinnsykt irriterende vibrasjonslyden fra midtkonsollen i helga. Det var wirerene til automatkassa og fordelingskassa som lå innat automatkassa og starteren og tok opp vibrasjon. Stripset alle wirerene fast og ulyden var helt borte
Jeep - There's only one!
2013- ¦ 99 WJ 3.1 TD Limited.
(X) 2009-2013 ¦ 98 XJ 2.5 TD Sport.