Skrevet av Emne: Fjærning av bliklysene på skjermen  (Lest 2240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Fjærning av bliklysene på skjermen
« på: To.,26,April,2007,20,56 »
Skal til å fjærne de blinkene "vortene" som henger på forskjermen, bak glassene til blinklysene som er under hovedlysene er det jo ingenting. >:( Er det noen som vet om noen som passer, eller er det bare å ta en tur til en hoggern å lage til noe.
Det blir vel det billigste men hva sier BT?
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

renegade

  • Gjest
Sv: Fjærning av bliklysene på skjermen
« Svar #1 på: To.,26,April,2007,21,10 »
Skal til å fjærne de blinkene "vortene" som henger på forskjermen, bak glassene til blinklysene som er under hovedlysene er det jo ingenting. >:( Er det noen som vet om noen som passer, eller er det bare å ta en tur til en hoggern å lage til noe.
Det blir vel det billigste men hva sier BT?

SVJV, så er det et par grunner til blink/parklys på skjermene:

De orginale blinklysa i grillen sitter for tett på hverandre + for langt fra kanten på bilen.  I tillegg, så er de orginale lysa i grillen koblet som park/blink, og BT liker ikke oransje parklys.

Skal du ta de bort, så må du skaffe deg parklys på en annen måte, dette lan f.eks. gjøres ved å bytte hovelysinnsatsen til en med innebygd parklys.  Til CJ, så er dette standard 7" innsatser.  Om det samme finnes til YJ, det vet jeg ikke.

Så må en skaffe / koble til blink på lysa i grillen.  De pærene har 2 kretser, en for blink og 1 for park.
Jeg tok rett-og-slett og koblet begge kretsene sammen, og koblet så de til blinkkretsen.
Så CJ'en min blinker med begge kretsene/glødetrådene i pærene.  Ja, en ser at jeg blinker...

Om BT godtar dette ?
Tja, si det ?
Jeg har blitt stoppet et par ganger med det oppsettet, og ingen har reagert.

Utlogget Kristian

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 483
  • Det er forskjell på SHOWOFF og OFFROAD
Sv: Fjærning av bliklysene på skjermen
« Svar #2 på: To.,26,April,2007,21,27 »
Går det ann å sette inn små parklys på skjermen samtidig som man får fjernet hullene "vortene" etterlate.
Så  hvis det lyser i parklysa og det er blink på lysa i grillen så må det være greit ?
I DRIVE JEEP, NOT A SUV

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Fjærning av bliklysene på skjermen
« Svar #3 på: Fr.,27,April,2007,11,15 »
Jeg satte på to vanlige traktorlamper ytterst på hver skjerm, og koplet blinklysene i grillen med.
Har vært hos BT 4 ganger med dette oppsettet, og de liker DET godt.  Ikke alt annet de likte, men men..
Lampene i skjermbredderen er foreløpig ikke innkoplet. (og dessuten er en knust alt :)

Parklysene i grillen har en egen liten hurtigkopling for å slå av ved "høytidelige anledninger".



Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Fjærning av bliklysene på skjermen
« Svar #4 på: Lø.,28,April,2007,09,54 »
Det er lettere å få tilgivelese enn tillatelse........  ;)