Etter 1 år med Landcruiser 70 85 mod med det det medfører av rust og vedlikehold var lysten på nyere bil absolutt tilstede. Etter litt leiting dukket det opp en TJ i Bergen med heving og store hjul til en rimelig penge, perfekt! Problemet var at bilen hadde mangellapp og var begjært avskiltet.
Bilen ble kjøpt i Juli 2007 og det ble en fin kjøretur over fjellet til Kristiansand med ny bil, den stod da på 33" BFG AT dekk, procomp 4" hevesett sammen med et bodylift på 1".
Bilen har vært i Tarje (360) sitt eie i flere år og har deltatt på flere treff.
Akslinger kom fra Steffen (Birkelandjeep) sin Sahara og utvekslingen på 3.07 passet ikke 2.5 literen veldig bra. Turboen hjalp endel på draget men 4. gir gikk trått og 5. gir var jeg aldri innom. I tillegg brukte den 1.7 liter på mila på denne turen!! Kort tid etter jeg kom hjem tok jeg en tlf til 4x4 supply og bestillte 4.88 dreving og 2x ARB. Jeg bestemte meg for å plukke av turboen mye pga fusking og ujevn gange, men også pga bensin forbruket.
Posering mitt i mellom Odda og Haukeli en plass.
Bilde av ny bilen og gamle bilen.
Specs nå:
Hevet 4" med Procomp stage II
Bodylift 1" med Performance Accessories
33" 12.5" Interco TrXus MT på 15"x 10" MT classic II felger.
Alt godkjennt og skrevet i vognkortet
4.88 utveksling i aksler med ARB sperrer.
Justerbare Teraflex trackbars fremme og bak
JKS quicker disconnects
ORO styre og paralellstag
2 Do liste:Lakkere vinsjen
Montere SYE
Lage kanalbeskyttere
Lage tank beskytter i 3mm syrefast
2 strøk owatrol og to strøk arcanol på aksler
Bytte slavesylinder cluch
Bytte bremser og calipere fremmeBytte vannpumpeSandblåse fangere og lakkere opp igjenGodkjenne heving og dekk ENDELIG GODKJENNT
Lage highlift feste på reservehjuls holderen Demontere Turbo og bygge tilbake tenning til orginalt Bytte tromler og bremsesko bakkosta nesten et øye men er gjort
Montere 4.88 dreving og ARB sperrer begge akslinger