Skrevet av Emne: Har jeg kjøpt den berømte " katta i sekken"???  (Lest 5401 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget GjeEsp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 23
Sv: Har jeg kjøpt den berømte " katta i sekken"???
« Svar #30 på: Ti.,16,Oktober,2012,22,26 »
Godt forslag :)

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Har jeg kjøpt den berømte " katta i sekken"???
« Svar #31 på: Ti.,16,Oktober,2012,23,36 »
Ser du lurer på dreving.

Mitt tips er å planlegge drevingen nøye. Delene er jo ikke så dyre men enkelte verksteder tar enormt mye for jobben. Det å gjøre dette selv er ikke så lurt, om man ikke er en veldig erfaren mekanikker... blir ikke denne jobben gjort riktig blir tannhjulene slitt ut fort.

Her er noen punkt:
1) Skal man ha diffrensialsperre så er det veldig lurt å gjøre denne jobben samtidig som man girer om(slipper dobbelt arbeid)

2) Jeg vil anbefale sperrer alla ARB, det er lurt å kunne koble ut og inn sperren selv (ved å tykke på en knapp).
Slike sperrer er dyrt.

3) Hvordan dekkdim.  ønsker man om noen år... dumt å bruke masse penger på å oppgradere akslene for så å ville gå opp en "sko størelse" da er kansje 4.88 tingen..?

4) Bak akslingen din Dana 35c er kjent for å være svak, er det lurt å investere i en dyr sperre til den da...?

5) Er det lurere å få tak i en sterkere aksling....dyrt ja ,

Jeg kjøpe selv drev og tenkte at jeg skulle få drevet om (for ca 5 år siden), drevene har jeg fortsatt i garasjen...
Nå har har jeg fått tak i en sterkere bak aksling og skal sattse på en sterkere foraksling.
(Er det noen som trenger sett med 4.88 drev med reppsett fra quadratec om noen trenge?...(selges ikke billig!))

I mellomtiden har jeg kjørt rundt med 32" og 33" dekk uten å lide den store nøden, blir mye giring. men ,men

Det jeg skal frem til er at jeg ikke hadde giddet å stresse med giring før jeg var helt sikker, dette kan fort bli veldig dyrt om man skal gå for sperrer osv. Det står forøverig mye om dette tema på amerikanske nettforum.

TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget HardKåre

  • Administrator
  • 360 CID
  • *****
  • Innlegg: 680
  • 1987 Jeep Cherokee 4,0
Sv: Har jeg kjøpt den berømte " katta i sekken"???
« Svar #32 på: On.,17,Oktober,2012,13,59 »
Hvis du er "bekymret" over at du har så store dekk så regner jeg med at du LETT finner noen som vil bytte bil med deg med en bil med originaldimmensjon... :) JEG hadde i allefall gjort det, og det uten mellomlegg til og med... :P
,],,____,,_□□□□_
 /___/│__,\____\,____
│       │-    │    [□]llllll[□]
‾(o)_)‾‾‾‾‾(o)_)--o-)_)
Min Jeep-garasje