Flott at det er flere som engasjerer seg. Har desverre ikke vært mye aktivitet fra min side da jeg har vært bortreist i helgen.
Har forøvrig heller ikke fått gjort stort med Jeepen annet enn litt småtteri med instrumentbelysning og stereo med koblingsfeil.
Ellers spekulerer jeg jo stadig på hva jeg bør gjøre og evt i hvilken rekkefølge.
Er ganske grønn på dette med hjul/ heving/ dreving osv.
Har tatt noen bilder av dempere og litt forskjellig som jeg legger ut straks jeg får anledning.
Har imidlertid skjønt at det å dreve om differensialene er viktig, og at det da er 4,56 som kan virke å være en ok utveksling for bruk på vei.
Hva slags deler behøves, bør en legge inn differensialbrems samtidig, verksted på Sørlandet som tar slike jobber til overkommelig pris (om det viser seg for komplisert å gjøre selv)...?
Mange spørsmål her så vis tålmodighet med en stakkar
Har også veldig lyst å beholde felgene som står på og da er spørsmålet hvilken dekkdimensjon som går greit, ser 245/75/16 blir anbefalt og det høres ut som en ok dimensjon.
Da vil fortsatt rulleomkrets/diameter være endel større en originalt så dreving til 4,56 er vel like aktuelt med denne dekkdimmensjonen?
Videre er bilen i høyeste laget og tanken går da på om det kan være en ide å fjerne bodylift, om slikt er montert?
Bør også få gjort noe med vinglingen da det er noe slitsomt å " gjete" bilen hele tiden
Vel, som dere ser svirrer det mange tanker i hodet mitt rundt dette, og flere blir det når jeg mangler erfaring/kunnskap om emnet.
Ønsker uansett å få gjort dette over noe tid da bilen vil være i daglig bruk så sant det lar seg gjøre mellom slagene.
Mvh
Gjert