Tenkte og studerte endel på dette konseptet jeg også, men endte istedetfor med å selge TJ,en på rot.
En ting er ihvertfall sikkert, skal du ha 4,88 og 33" må du ha ei firtrinns kasse med lockup. Det blir helt feil på veien med ei 3 trinns. Og som du er inne på, både wrangler autoen og AW4 er Light/mediumkasser som ikke er ideelle eller spesielt sterke.
42/45 rfe kassene er bedre valg, men de er også større/lengre og tyngre. Spesielt lengden kan by deg utfordringer.(Kort aksel bakover).
En annen utfordring er el. styringa på autoen, denne må få rette signaler fra motor for rette vekslingpunkt etc.
Jeg ende med slagplan med manuell AX15, synes de andre alternativene ble for mye styr. Blir enten mye prøving og feiling eller satans dyrt.
Et annet moment er at autokasse suger krefter fra 4,0 liter,n. Har hatt Jeeper med 4,0 både med 42RE og AX15 og det er et hav av forskjell til manuellens favør.
Men lykke til med ombygging, blir spennede å se hva du ender opp med.