Og da er det oppnådd kontakt med kontaktperson hos TÜV. Dette lar seg gjøre, men prisen tror han blir rundt €3.000.
Hmm, enten har de senket prisene sine med 60%, eller så har han ikke forstått omfanget.
Jeg sjekket for et par år siden med TUV følgende oppsett:
- 6,5" Long arm kit
- 37"
- V8
TUV trengte da en ferdig bygd bil samt et ekstra sett av alle delene som ble benyttet ( hevesettet, braketter etc ). Det ekstra settet skulle da testes mekansik til det ble ødelagt / eller passerte en grenseverdi. Så var det fysisk testing av bilen. Ingen garantier for at det ble godkjent!
Mitt regnestykke så slik ut:
2 stk hevesett à 23.000,-
Dekk og felg ca 30.000,-
Åtter ca 75.000,- inkl girkasse og duppeditter
Frakt / transport ca 7500,-
Testing hos TUV ca 65.000,- ( 8000,- euro )
SUM for papirer ca: 230.000,- inkl rubb og rake av deler og arbeid. Det ble med tanken....
Hadde jeg visst at det ble godkjent både av TUV og BT, så hadde jeg vurdert det. Men siden ingenting var sikkert, så droppet jeg det.