Skrevet av Emne: Skal kjøpe meg TJ og lurer på litt.  (Lest 1158 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget kjetilhansen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 3
Skal kjøpe meg TJ og lurer på litt.
« på: Lø., 3,Juli,2010,18,11 »
Historie Jeg har alltid likt 4x4 biler, Min gamle bil var en Kia sportage med vinsj og litt, men ville ha noe bedre, så kjøpte meg en Nissan Navara D40 og leverte den til steinar på extreme 4x4, og fikk den ombygga. Men så fant jeg ut jeg ville ha mer seter, så da må jeg bytte bil.
Siden jeg fremdeles liker 4x4 biler, så falt jo valget selvsagt på Jeep wrangler som jeg har elsket siden jeg så første episode av macgyver  :P
Jeep wranger er i mine øyne helt perfekt bil. 4x4, cab, og tøff som pokker.

Så nå er det bestemt, Navaraen er solgt, så nå må jeg handle Jeep.
Men er det så mye problemer og tull med disse bilene som folk sier? Mangen sier det er dårlig kvalitet på disse bilene... Men selv tviler jeg på det, jeg har alltid kjørt fint, og har ikke hatt tull med biler som andre sier de har hatt problemer med...

Men poenget er nå vertfall;
Jeg har bestemt meg for wrangler TJ.
Den jeg har funnet er orginal, og må jo selvsagt gjøres noe med ;)
Så er det poenget at jeg liker og ha mitt på det rene.
Hvor store dekk er maks og få godkjent (har og innset at jeg må ha nye akslinger osv på for store dekk)
Hvor stor body lift?
Hvor stor fjærlift?

Og sist, hva anbefaler dere?
Jeg kjører ikke mye i terreng med frykt for og ødelegge bilen så jeg får utgifter i 10k klassen for og fikse.
Så dette blir en asfalt bil, og litt kjøring i mildt terreng, ikke rock crawling hehe.
hva anbefales da? Ser at mangen her inne kjører på 33" er dette for lite? Har enda ikke sett en jeep på nært hold og fått studert dem...

Så må jeg bare få takke for svar, er nylig registrert i forumet, så når jeg får bilen så vil en garasje bli opprettet og vil legge ut bilder og diverse over framgangen som blir gjort.

Er forresten og lærling i elektrobransjen så er ikke søkkrik, så har ikke råd til og overdrive dette heller hehe

Utlogget myggen

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 99
Re: Skal kjøpe meg TJ og lurer på litt.
« Svar #1 på: On., 7,Juli,2010,10,54 »
pm sendt
jan erik rånes
medl.nr 494
tlf.99737387
tj