www.jeepclubnorway.no

Modeller => Vintage => Emne startet av: jonnyfly på Sø.,25,Mai,2008,23,45

Tittel: Lufttrykk i dekk
Skrevet av: jonnyflySø.,25,Mai,2008,23,45
Jeg har fått montert på nye  BF 31x10,5-15 all terrain på min 1953 Willys CJ3B.
Har noen noe formening om korrekt dekktrykk for denne bilen med slike dekk?
Tittel: Sv: Lufttrykk i dekk
Skrevet av: overlandMa.,26,Mai,2008,10,36
8-10 i skogen og et par og tredve på veien, høres det OK ut?   ;)

(Mange har meninger om dette..)
Tittel: Sv: Lufttrykk i dekk
Skrevet av: simonMa., 2,Juni,2008,14,58
Parogtredve høres mye ut.   Jeg brukte 28 pund i samme dekk-dim. på en YJ, og CJ3B er jo en lettere bil.
Tittel: Sv: Lufttrykk i dekk
Skrevet av: renegadeMa., 2,Juni,2008,15,56
Parogtredve høres mye ut.   Jeg brukte 28 pund i samme dekk-dim. på en YJ, og CJ3B er jo en lettere bil.


Lag noen krittstreker på tvers av dekket & kjør en litn runde.  Vurder lufttrykket etter hvordan krittstreken blir slitt bort...
Tittel: Sv: Lufttrykk i dekk
Skrevet av: overlandTi., 3,Juni,2008,22,14
Parogtredeve høres litt mye ut ja, men jeg har nå kjørt med det i mange år, dekkene blir jevnt slitt over hele flaten og retningstabiliteten er bedre enn med lavere trykk.  Den svampete følelsen er mye mindre tilstede og det er viktig for meg.  Men som jeg sa i første innlegg:  Mange meninger om dette!  Veldig mange faktisk.  Best er kanskje å forsøke seg litt fram, det er mye "tilgivelse" i terrengdekk mhp lufttrykk.