Skrevet av Emne: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..  (Lest 9984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #30 på: On.,28,November,2012,14,35 »
Ja snill er vel greit nok, men prøve drive følle opp dette når man er offshore på en båt i Nordsjøen med tidvis dårlig tlf og mail er ikke så lett.Regner med dette ordner seg til slutt.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #31 på: To.,29,November,2012,15,40 »
Hei!

 

Har motteke dokumentasjonane frå deg no i dag, skal opne saka igjen og legge inn så langt eg kjem.  Når det gjeld det orginale chassisnummeret, så har du funne det på bilen si ramme med alle 17 (posisjonane) teikna etter det eg forstår deg.   Beskjeden frå regionkontoret er at eg i alle fall må vere heilt sikker på identiteten på kjøretøyet før vi går vidare.  Viss det ved kontrollen 20 desember viser seg at det er korrekt chassisnr. i ramma på bilen, så er identiteten stadfesta. 

 

Du kan gå til linken under, så finn du om chassisnr. og merkeplate.  Sjå eksempel på merkeplate under.

 

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:04:31976L0114:SV:PDF

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #32 på: To.,29,November,2012,16,54 »
Trist hele greia blitt, viser bare hva byråkrati og styre vi har her i landet, er en fille sak som blir til prestisje og oppkast kvalm fra en etat som skal være service over for oss kunder.
Verste er at det nesten ser ut som BT saksbehandler gir totalt F i all dokumentasjon fra RSA teknisk opp i det hele.
At vi kan håpe på bedringer i dette fremmover tviler jeg på er helt klart tydelig at slike kjøretøy ønskles ikke!!
Bare så synd jeg ikke er hjemme og kan ta tak i dette nå, men slik er det når man er på jobb:-(

Er vel komt til det at feiler denne godkjenningen i Førde tar jeg med meg alt av dokumentasjon og drar til Drammen.Noe unntaks regel blir det aldri snakk om, da tar jeg heller med meg bilen tilbake til sverige samt endrer mitt postnummer og melder flytting.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #33 på: To.,29,November,2012,17,16 »
Takker for det ender nok opp i Drammen så da må du ha kaffe klar.Surret i Førde er begrenset hvor lenge man kan bruke tid på.

Utlogget simon

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1265
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #34 på: To.,29,November,2012,17,18 »
Det er flere som har flyttet over Kjølen pga BT opp gjennom åra...
Rød, grønn og gul Jeep. (YJ, kriger og spissnese)

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #35 på: To.,29,November,2012,17,38 »
Fruen er svensk så det er daglig tema om sverige...Vi får se den 20 Des hva som hender, regner vel med at det blir mer kaos, ikke ferdig med dette!! Godt sport i dette fra BT, så tror jeg nok det ligger litt politiske føringer bak alt sammen...

Utalelsen fra Buskerud BT var jo rimelig klar, så hvordan det skal snakke seg bort fra den lurer jeg litt på..og alt av Dokumentasjon fra RSA på toppen av det igjen..Men er vist merkeplate freak han som sjekka min bil, skrev og til meg du kan vel skaffe en ny plate??? Hallo er det bare lage en plate som har de forbanna Nr så er han nøyd liksom.

Har ikke vert med på makan til styr.

Har lært at EØS/EU fri handel mellom land og felles regler på godkjenning funker overhode ikke!!!!

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #36 på: To.,29,November,2012,18,19 »
Har du funne merkeplata med typegodkjenningsnummeret, fabrikant, chassisnr og tillatte vekter,  eller har du fått ny

Er vist bare og trykke en ny ser det ut for... :)

Som flintstone sier ikke noe dele Nr på denne plata...er kassebil nivå dette blitt nå etter hvert...lage,skaffe,fikse...

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #37 på: Fr.,30,November,2012,21,19 »
Trenger litt hjelp av andre TJ eiere, er det noen som kan bekrefte om hele VIN nummeret er stemplet inn i ramma eller bare dei 8 første eller er det dei 8 siste???

Neste utfordring blir vist at det mangler nummer på ramma. Mi ramme etter det jeg husker hadde jeg bare 8 nummer i min ramme som var nåle risset inn.Snakket med RSA i dag det kan bekrefte at det ikke er VANLIG at hele vin kodene er preget inn i ramma på USA biler.

 17 (posisjonane) er det BT ber om..og det er selv om RSA teknisk har skrevet ut dokumentasjon som stadfester bilens identitet med det merker som er på den samt at den er E typegodkjent.

Kjenner det er begynt toppe seg hele greia.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #38 på: Sø., 2,Desember,2012,22,18 »
Jeg bekrefter også dette med plassering av rammenr. Er mulig du må pusse litt for å få det frem. Er trolig laserprintet inn i stålet fra fabrikk. Hele nr. står der.
Skiftet ramma mi til en donorramme jeg kjøpte fra statene og bortsett fra at nr var annerledes så var plassering og innpregingen nøyaktig det samme på begge rammene.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #39 på: Ma.,10,Desember,2012,16,44 »
Da er klage sendt.så får vi se hva som kommer ut av dette her til slutt da....Til info er det helt stille fra BT...har time den 20 Des blir en spennende dag.Skrev mail til BT og spurte om det var mer som ikke var på plass av dokumenter etc..Ingen svar!!!Satser vel på at skilter er på plass Den 20, men er viktig at denne saken kommer frem i lyset regler er vel for og følles selv for Byrokrati ekspert NORGE



Hei,

Jeg viser til din e-post nedenfor med en klage mot Norge om godkjenning av import bil.

Vi har registrert det som en formell klage og du skal få bekreftelse om det med posten.

Dersom det handler om en avgjørelse fra Norske myndigheter i en individuell sak vil vi likevel foreslå at problemstillingen først blir sendt videre til SOLVIT. SOLVIT er et Europeisk nettverk som behandler problemer som kommer av feil anvendelse av EU/EØS-rett av offentlige myndigheter innen EU/EØS-land.  Behandlingen av klagen gjennom SOLVIT er fordelaktig fordi problemet da vil ble løst mye raskere.  SOLVIT har i utgangspunktet en behandlingstid på kun ti uker. Dersom saken ikke fører til en løsning gjennom SOLVIT, kan ESA eventuelt ta saken opp igjen. For å sende saken videre til SOLVIT trenger vi ditt samtykke. Derfor ber vi deg vennligst om å gi beskjed dersom du godtar at vi sender din klage over til SOLVIT.

 

Med vennlig hilsen,

 

 

STEVEN VERHULST

Senior Officer
EFTA Surveillance Authority
Rue Belliard 35
B-1040 Brussels
Belgium
tel: (+32)(0)2 286 18 58
fax: (+32)(0)2 286 18 00

e-mail: sve@eftasurv.int

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #40 på: Ti.,11,Desember,2012,19,10 »
Kansje man bør vente med og skilte bil??? er forslag om nye avgifter....for godt til og være sant

http://www.abcnyheter.no/motor/2012/12/11/billigere-med-bruktimport

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #41 på: To.,20,Desember,2012,16,07 »
 :)Da har jeg vært hos mine venner på BT klokken 0830 i dag for ny visning av rammenummer og merkeskilt vekter.Har vist blitt populær denne bilen der inne var 4 karer fra BT som studerte rammenummer med lupe og snakket høylytt om det kunne være originalt.Etter mye diskusjoner om de 2 siste talla om de virkelig stod 50 og mye jobbing med vasking og pussig ble de enige med seg selv til slutt og er vel nesten ikke til og tro .

Bilen er nå godkjent og slapp unntaks regel.Så det gjekk bra til slutt men at vi har fri handel mellom Eu/EØS land det funker ikke.Og uten dokumentasjon fra Rsa teknisk hadde denne bilen havnet under unntaks regel.

Så saken med EFTA går som normalt og skal kjempe for og få tilbake de utgifter jeg har hatt.Vil takke alle på forum for støtte og hjelp.

Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #42 på: To.,20,Desember,2012,16,43 »
Eneste forklaring tro det eller ei var at rammeforfalsking er like vanlig som porno haha trodde jeg skulle dette i bakke, så kunne han ene som sjekka bilen fortelle at sønnen hadde tatt inn en bil som var forfalske rammenummer på..

Har sittet sett litt på det med alternativ beregning og det bør slå riktig ut om jeg har regnet rett ca 15 20 lapper mindre enn ved vanlig beregning.Vet ikke helt hva jeg gjør bruke Julen tenke litt.Er helst biler med høy km stand den alternative slår bra ut, min har bare god 61000 og da får de ikke de helt store utslagene.

Tror BT i Førde ser på alt Amerikansk som svindel og farlige greier..Jensemann og co har nok gitt de føringer....

Glad det er over men skuffet over at det skal være så vanskelig byråkratisk alt he til lands.Så vil jeg si at Amcar var lite hjelpsomme eneste de hadde tilby var unntaks regel.Det blir for dårlig når de skal fronte USA biler og hjelpe.






Utlogget laloba

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 150
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #43 på: To.,20,Desember,2012,22,37 »
Betalte ikke en krone.

Utlogget Skyjacker

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 309
  • JK-09
Sv: Registrering av import Sahara ikke helt enkelt..
« Svar #44 på: Fr.,21,Desember,2012,09,38 »
Grattis! På tide å få noen bilder av gliset!
Jeep Wrangler JK-09