Skrevet av Emne: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?  (Lest 47211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« på: Lø., 7,Oktober,2006,22,09 »
Siden ingen har noen problemer å komme med tenkte jeg å starte en tråd der folk kan skrive hva de har gjort med TJ'en sin i dag...vi må jo bruke det nye flotte forumet... ;D

Og ja, jeg vet dette er en jeepforum.com rip-off.... ;)

-97 TJ

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #1 på: Lø., 7,Oktober,2006,22,43 »
vel, jeg har vært på byggmaker i dag med tilhenger og hentet nye ferdigmalte mdf plater til den nye gangen og stuen vår.
Og jeg må si at det er morro å kjøre jeep nå som eksosen ikke legger lenger, og jeg har nye grenrør, sportskatalysator og effekt anlegg  ;D
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #2 på: Lø., 7,Oktober,2006,23,02 »
vel, jeg har vært på byggmaker i dag med tilhenger og hentet nye ferdigmalte mdf plater til den nye gangen og stuen vår.
Og jeg må si at det er morro å kjøre jeep nå som eksosen ikke legger lenger, og jeg har nye grenrør, sportskatalysator og effekt anlegg  ;D

Oi...hva måtte du gi for eksos uten grenrør? jeg skulle byttet tror jeg...og byttet o2 sensorer....er plaget med litt rykking under akselerasjon og har stort sett bare det igjen å bytte før jeg har prøvd alt...ellers var jeg tenkt å se om det var mulig å stramme styresnekken i dag pga antydning til slakk...noen som har erfaring med dette?
-97 TJ

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #3 på: Sø., 8,Oktober,2006,22,14 »
Hva jeg har gjort med TJ`en idag...?

Nei, ingenting faktisk. Den har utrolig nok ikke blitt rørt på 1  - en  - uke !!! Den har stått parkert i hele høstferien mens jeg har vært på hytta og kost meg  :) Har savnet den hver dag da... :-[

Men, hvis Hoelern har orden i sakene sine om dagen..... så blir det litt skrukvelder om ikke så lenge  :o
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Tomas

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1236
  • Larvik - Vestfold
    • Min hjemmeside
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #4 på: Sø., 8,Oktober,2006,22,27 »
ang pris på eksos.
Sjekk www.4wd.com

Jeg fikk sendt alt sammen, inkl stikk aksler og noe annet småtteri til rundt 12 - 14 tusen tror jeg. inklusive frakt og norsk moms.
grenrøra mine var sprukket av på begge røra før 2 - 1 grenet, (har 4-liter) og ny manifold til min originalt, kostet 6500 eller noe. siden katalysatoren også var gåen, måtte jeg bare handle fra utlandet.
Og det var til og med, med flyfrakt. glemte å si at det skulle med båt. hadde nok blitt noe billigere frakt.
WJ TD 1999 - Original
TJ Sahara - Solgt :(
http://www.jeep.on-line.no
<a href="http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php/topic,137.0.html">Min Garasje</a>
JCN medlem nr 507
Vestfold kontakt for JCN
Styremedlem 4x4Drivers og Webansvarlig.

Turbo.TJ

  • Gjest
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #5 på: Ma., 9,Oktober,2006,13,44 »
Jo idag skulle jeg flytte den(TJ`en) for å gi plass til Nazikassen (audi).Måtte få lov å stå på singelen sammen med hikkasen siden de skulle være alene hjemme i høsferien.Nææhh. Ingen strøm.??? Så jeg satt den på lading...
Og nå skal jeg ringe 4X4 Suply og bestille 2 stk.kryss til mellomaksel bak...
Det har jeg gjort/skal med TJ`en i dag...

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #6 på: Ma., 9,Oktober,2006,14,10 »
Tja... Idag har jeg brukt han til jobb og skal bruke han hjem igjen. Har i tillegg plukket opp en liten søt pappeske fra statene på 10kg med litt snadder i....

Men takket være Lefdal, så er ryggen min på tur til kiropraktoren for omfattende knekking, så noen skruing blir det ikke med det første..... :P
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #7 på: Ti.,10,Oktober,2006,18,02 »
Tja....min TJ er levert til et karosseriverksted, for litt beuty behandling. Det blir ny skjerm, oppretting av panser og et strøk med lekker sort farge på de nevnte delene. Etter et nært møte med en Mercedes 608, som trodde han skulle rekke å krysse veien foran meg(stor feilvurdering), ble TJ'en noe rynkete i tuppen.
Vi var egentlig heldige, det kunne ha blitt mye verre.....vi sendte Mercedeskassa sidelengs over en midtrabatt, og gjennom noen skilt.
På TJ'en ble det litt karosseriskade, en del skade på styring og skjev foraksling. Tross alt ,en ganske enkel jobb å ordne opp i, må jo skryte litt av Jeepen her. Den er jammen solid!
Forsikringsselskapet til Mercedesen dekket allt av deler og jobb, så jeg fikk muligheten til å bygge opp en Hi Pinion foraksling, og bytte alle stag og foringer i forstillingen. Det er jeg nå ferdig med, så karosserijobben kunne jeg sette bort til et verksted i dag.
Gleder meg vilt til å få den tilbake.

Utlogget KS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 98
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #8 på: On.,11,Oktober,2006,00,43 »
Tja....min TJ er levert til et karosseriverksted, for litt beuty behandling. Det blir ny skjerm, oppretting av panser og et strøk med lekker sort farge på de nevnte delene. Etter et nært møte med en Mercedes 608, som trodde han skulle rekke å krysse veien foran meg(stor feilvurdering), ble TJ'en noe rynkete i tuppen.
Vi var egentlig heldige, det kunne ha blitt mye verre.....vi sendte Mercedeskassa sidelengs over en midtrabatt, og gjennom noen skilt.
På TJ'en ble det litt karosseriskade, en del skade på styring og skjev foraksling. Tross alt ,en ganske enkel jobb å ordne opp i, må jo skryte litt av Jeepen her. Den er jammen solid!
Forsikringsselskapet til Mercedesen dekket allt av deler og jobb, så jeg fikk muligheten til å bygge opp en Hi Pinion foraksling, og bytte alle stag og foringer i forstillingen. Det er jeg nå ferdig med, så karosserijobben kunne jeg sette bort til et verksted i dag.
Gleder meg vilt til å få den tilbake.


Løste airbag'ene seg ut? Hvordan gikk det med rammen?


-97 TJ

Utlogget Sætre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 66
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #9 på: On.,11,Oktober,2006,10,26 »
Sitat
Løste airbag'ene seg ut? Hvordan gikk det med rammen?

Det gikk helt fint! Airbagene løste ikke ut, pga at det ikke ble bråstopp.
Jeg traff den andre bilen med venstre forhjul, slik at det var dette området som fikk mest trøkk. Forskjermen ble nærmest skrellt av, og venstresiden av støtfangeren lå klint inntil rammen. Ellers var det forakslingen som fikk mest juling, noe som resulterte i bøyd akslinghus.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #10 på: To.,19,Oktober,2006,11,06 »
Blir litt feil menn.... Dette gjorde jeg IGÅR! Se Garasjen min:

http://www.jeepclubnorway.no/smf/index.php?topic=75.0

Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Mortenvp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #11 på: Fr.,10,November,2006,00,23 »
I dag har jeg polert og gnikka litt :) Så er det litt lettere å vaske av det #"()"#!!#¤% saltet i vinter.

Kan forøvrig anbefale folk Turtle Wax sin Wax it wet til bruk etter vanlig vask! Den funker faktisk utrolig bra, og beskytter lakken bra. Bruker å vaske bilen 3-4 ganger i mnd, da 1-2 ganger med Wax it wet. Sånn ca :)
Morten V. Pettersen

Jeep Wrangler TJ

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #12 på: Lø.,11,November,2006,13,57 »
Vasker 3-4 ganger i mnd er ok, men polerer du bare en gang i året, før vinteren.... Ja, da kaller jeg det vanskjøtelse av bil og førekortet ditt bør umiddelbart inndras!! ;)

Bilen skal poleres minst 4 ganger årlig!!
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Mortenvp

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 44
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #13 på: Ti.,14,November,2006,23,30 »
Polerer MINST 2 ganger i året. Tar godt vare på Jeepn selvfølgelig ;D

Nå er den jo godkjent til og med  :)
Morten V. Pettersen

Jeep Wrangler TJ

Utlogget Terje

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: Hva har du gjort med TJ'en din i dag?
« Svar #14 på: To.,16,November,2006,20,23 »
I dag har jeg montert 2.5" Pro-comp fjærsett med dempere på TJ`n min. Kjenner på kroppen at jeg skulle hatt varme i garasjen.. Brr.. :)
Terje