Avenger sitt kompressorkitt er bolt on.Kosta plenty men fungerer sikkert bedre enn turbo.Vet ikke hvordan de løser problemene jeg har erfart,men whatta heck det fuker.Kem bryr seg då..
Det er jo den jobben som krever minst inngrep i bilen.Effekt økningen kan sikkert svelges hos BT og med litt dokumentasjon på TJ 4.0L.
Ser for meg at nå med nye måter å regne avgifter på og de nye utslipp reglene som kommer.Så faller en V8 i TJ rett i dass.
Njaaa, nå har jeg sittet & lest igjenom de delene av
www.statsbudsjettet.dep.no som omhandler dette.
Såvidt jeg kan se, så vil regelverket med 10% fradrag pr. år fortsette, men det vil være andre satser å forholde seg til.
Ellers så er det en snedig endring som *INGEN* ser ut til å ha lagt merke til / giddi å bry seg om:
Avgiftsatsene på hk har blitt *RADIKALT* økt:
Avgiftskategori Gjeldende sats 2007 prosent endring
første 65 kW 136,57 120,59 -11,7
neste 25 kW 498,11 502,47 0,9
neste 40 kW 996,52 1 205,92 21,0
resten 1 686,36 2 512,33 49
I klar tekst så betyr vel dette at ingen i dette landet skal kjøre biler med mer enn ca. 100 KW.
Hvis jeg ikke husker helt feil, så er det vel et slikt system de har i Danmark. Det er bare et problem, det finnes ingen bakker i Danmark...
En anne sak er omleggingen av årsavgiften, her skal de differensiere denne. Hva det betyr er jo ikke godt å si, men det er helt sikkert ikke positivt. Et element som har lekket ut, er at biler med katalysator skal komme gunstigere ut.