Skrevet av Emne: YJ Lyder  (Lest 2669 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
YJ Lyder
« på: Ti.,17,Juli,2007,20,05 »
Hallo..
Når jeg slepper gassen og "bremser" opp på gassen, så får jeg en sånn tuff, tuff, tuff lyd i bilen 
Høres spesiellt godt når turtallet er på vei ned og farten lav, så kommer det tuff tuff lyd.
Har også en del vibrasjoner ved pådrag ved høyt turtall. (når jeg skal gi på) uansett oppover, neddover eller bortover. Hjelp!! 

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: YJ Lyder
« Svar #1 på: Ti.,17,Juli,2007,21,20 »
Vibrasjonene kan skyldes utslitte kryss..sjekk de ut.

Kath
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #2 på: Ti.,17,Juli,2007,22,01 »
Har bytte ut alle mulig kryss unntatt venstre framkryss og det finner jeg heller ikke noe feil på  ???
Så begynner og lure noe veldig på hvor den vibrasjonen kommer fra og denna tuff tuff lyden.
« Siste redigering: Ti.,17,Juli,2007,22,11 av Otto »

Utlogget sandviper

  • 401 CID
  • ****
  • Innlegg: 1161
Sv: YJ Lyder
« Svar #3 på: Ti.,17,Juli,2007,22,52 »
Pinjong lagerene, var det på Land Cruiseren min.
Willys Pickup 54 L6-226 soon to be HO powered

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #4 på: Ti.,17,Juli,2007,22,53 »
litt mer norsk?  :o hehe

renegade

  • Gjest
Sv: YJ Lyder
« Svar #5 på: On.,18,Juli,2007,00,17 »
litt mer norsk?  :o hehe

Lagrene som holder den inngående akslen i diffhuset.  Sett bilen i fri / transfer'n i nøytral og ta et godt tak i yoken rett foran diffhuset.  Beveg det du makter opp/ned og sideveis.  Merker du noe som helst slark her, så må du bytte lagrene.

NB ! Sørg for at bilen ikke ruller avgårde...

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #6 på: On.,18,Juli,2007,13,39 »
Den er bytta for 2 dager siden. !  ???

Utlogget jeger

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 216
Sv: YJ Lyder
« Svar #7 på: On.,18,Juli,2007,18,19 »
Merket det på min også, det ang vibrasjoner. Men på min var det pga at rompa hadde blitt si. Etter mont av 2,5 ome forsvant vibrasjonene. Alltså så har slitne fjærer bak innvirkning på dette fennomenet ifm forandring av vinkelen på mellomakslingen. Correct mee if am wrong :-)
Geir Morten
Orkdal

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #8 på: On.,18,Juli,2007,19,33 »
så da må jeg alså ut og kjøpe nye fjærer for å få bokt med vibrasjonen?. Men ingen som har peilig på hvor tuff tuff lyden kan komme av?

Utlogget wrangler

  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 1283
Sv: YJ Lyder
« Svar #9 på: Ma.,30,Juli,2007,13,05 »
bor du i østlandsområdet kan du ta deg en tur på Grava på mandager.
Her er alle jeepfolka samlet, og kan sikkert gi deg et bedre svar
på hva "tuff tuff" lyden kan være. Tyrigrava ligger på gamle Mossevei, ca 15 min fra oslo sentrum

Kathrine
Wrangler 1995
godkjent med Chevrolet 350 5,7L, OME 2,5" og 33 x 12.5 x15 på 10" felg.
Jeep CJ-7 1986 under ombygging - AMC 360

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #10 på: Ti.,31,Juli,2007,10,10 »
ahh. takk  :D

Utlogget Otto

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 38
Sv: YJ Lyder
« Svar #11 på: Ti.,18,September,2007,11,17 »
Men grava har jeg ikke kommet meg til og ennå står jeg like forvirra over detta.
Men får håpe hevesettet hjelper på vibrasjonene også får vi se