Skrevet av Emne: BILBELTER I TJ  (Lest 1589 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
BILBELTER I TJ
« på: Fr.,23,November,2012,15,54 »
På min bil er det dårlig retur på begge beltene foran. Nye originale belter koster kr 2 800,- pr stk! Siden det er samme belter bak og jeg har tatt ut baksetet for en lengre periode, vurderer jeg ganske enkelt å bytte om på beltene.

Da er spørsmålet: Noen som vet størrelsen på Torx'en som skal brukes på skruene? Jeg har bare små dimensjoner i bits og må få kjøpt en passende nøkkel for 1/2" skralle el.l.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #1 på: Fr.,23,November,2012,17,36 »
Husker ikke torx størrelsen her og nå men jeg kjøpte akkurat nye seler til tjén min på torshov bilrekvisita. Kostet 350kr stk.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #2 på: Fr.,23,November,2012,20,41 »
Det hørtes ut til å være en veldig grei pris. Passet de mot eksisterende låser?
Ser ut som det kan være vrient å få tak i de bøyde festene med låsene på. Det finnes en utgave med wirefeste på låsene, og noen hvor det bare er en beltestubb. Med sistnevnte løsning blir vel låsene liggende å slenge i setet når de ikke er i bruk.

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #3 på: On.,28,November,2012,10,58 »
Fulgte med nye låser med wire som du bøyer till så de står riktig. Var rimelig enkelt hele greia.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #4 på: Ti., 4,Desember,2012,21,27 »
Da har jeg montert beltene fra Torshov. Men jeg synes de er litt korte og gir litt lite bevegelsesfrihet. Nå er jeg riktignok svakt pæreformet, men de gamle beltene var mye lenger (mulig de er beregnet på amerikanere  som ser ut som sacco-sekker med bein på).

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #5 på: On., 5,Desember,2012,12,44 »
Det hadde faktisk jeg ikke problemermed. Mine er lange nok de. Sikker du har fått riktig?
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)

Utlogget RØROS

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 148
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #6 på: On., 5,Desember,2012,14,54 »
Snakket med Torshov i dag, beltene til kr 399,- leveres bare i en lengde men med 2 lengder på låsedelen (15/30 cm). Jeg har den lengste utgaven. Mulig at generasjonsbeltet er en del lengre, var det den du monterte?

Utlogget provib@gmail.com

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 370
  • TJ`n min pr. høst 07
Sv: BILBELTER I TJ
« Svar #7 på: To., 6,Desember,2012,15,11 »
Er ikke hels sikker faktisk. Har hvertfal ikke problemer med lengden. Selv med barnesete.
Kunsten å skru er å tørre å ta ting fra hverandre uten å være redd for å ikke få det sammen igjen. Kast aldrig en gammel del før den nye er på plass:-)