Skrevet av Emne: Hjelp!! Jeg er låst ute!!  (Lest 1285 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget FiGu

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 47
  • 1993 ZJ 5.2 V8
Hjelp!! Jeg er låst ute!!
« på: Ti.,27,Mai,2008,16,18 »
Sukk!!
Med nyfiksa vindusheiser og A/C-verksted i blikket fikk jeg meg en nedtur i dag....

Jeg må ha glemt å skru av ett eller annet kupélys da jeg skrudde i går kveld. Da jeg skulle åpne bilen idag var det dødt...

Nøkkelen passer selvfølgelig bare til tenningslåsen... (Vet ikke hvorfor den ikke går i dørene?!)

Uansett, jeg kommer meg ikke inn. Er det mulig å åpne panseret fra utsiden slik at jeg får ladet batteriet og deretter låst opp med fjernkontrollen?

Er det andre måter å komme seg inn på?

Håper noen har et tips!

Føler meg litt lost ettersom jeg står parkert ca 350 mil fra nærmeste NAF-verksted...


FiGu
Size matters - V8!

Utlogget FiGu

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 47
  • 1993 ZJ 5.2 V8
Sv: Hjelp!! Jeg er låst ute!!
« Svar #1 på: To.,29,Mai,2008,08,35 »
Motet sank betraktelig da jeg ringte til Jeep-verkstedet og fikk høre at "disse bilene er det ikke lett å bryte seg inn i! Jeg vet rett og slett ikke hva du kan gjøre..."

Vel, hvis de ansees som vanskelig, har jeg en framtid som biltjuv! Det var gjort på 2 minutter...

Jeg rettet ut en kleshenger av stål. Den er akkurat lang nok. Jeg var redd jeg kunne komme til å sprekke eller knuse ruta, så jeg startet på bakdøra. Det var ingen god idé, ettersom jeg ikke så hva jeg gjorde.

Gikk dermed løs på førerdøra. Lirket en tynn plankebit ned i høyre hjørne på toppen, og presset døra forsiktig ut et par cm - akkurat nok til å få inn mitt nye verktøy. Enden hadde jeg formet som en U, ettersom jeg antok at det var lettere å dra ut selve døråpnere fra innsiden enn å prøve å flytte på låsemekanismen.

Fordelen med å gjøre dette foran er at du i tillegg kan bøye deg litt over panseret og se inn frontruta hvor du har god oversikt over hva du gjør.

Etter et par forsøk hadde jeg "fast fisk" og der var bare å dra...

Som sagt; skremmende enkelt...
Size matters - V8!

Utlogget mr.mopar

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 110
Sv: Hjelp!! Jeg er låst ute!!
« Svar #2 på: Fr.,30,Mai,2008,17,14 »
du kan koble deg på startmotoren.den kommer du til fra undersiden.litt trangt men d går.bare koble pluss på den tjukke kabelen for den går direkte t batteriet.
Runar Aufles
71 cuda.6.1L hemi manuell
33 plymouth hotrod