Ting går som kjent i rykk og napp, og nå gjøres det noen ivrige skippertak med bilen...
Derfor en forholdsvis stor mengde spørsmål her på forumet i løpet av kort tid...
(Må nevne at jeg bøyer meg takknemlig for de som har gitt meg gode svar her inne. Jeg har fått suveren hjelp til omtrent alt jeg har lurt på når det gjelder GC'n så langt...:-)
Uansett;
Jeg har rømt landet for et kort periode i jobbsammenheng, og bor nå i Beograd.
Det var uaktuelt å dra uten bilen, så jeg hektet på tilhenger og motorsykkel og dro av gårde.
Nå er vi ikke akkurat bortskjemt med varmt vær i Norge, så sjokket blir desto større når termometeret her i Serbia viser over 30 grader - i mai!!
Bilen minner nå mer om innsiden på en pizzaovn enn det kjøleskapet jeg prøver å oppnå ved å skru A/C'n på 15 deilige, norske, sommer-varmegrader...:-)
Det eneste jeg oppnår er en varm tropebris som føles enda varmere enn den stillestående luften på utsiden... Mao ikke antydning til kjøling.
Jeg har ingen erfaring med A/C, men regner med at systemet er tom for gass...??!?
- Hva er normal framgangsmåte/hva ville de gjort på et verksted i Norge?
- Er det en dyr affære å fikse et gammalt A/C-anlegg? Eller like greit å bare la være?
Nå her jeg jo fått meg "Balkan-A/C" som de kaller det her når de sveiver ned vinduet.... :-)
(Ref mitt spørsmål i går om vindus-heiser som ikke virket...)
Takk for oppmerksomheten...
PS! Jeg HAR søkt i andre tråder, men ikke klart å finne noe tilsvarende...
FiGu