Skrevet av Emne: Førstereis Wrangler  (Lest 2015 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Moseng

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
Førstereis Wrangler
« på: Lø.,13,September,2014,13,11 »
Hei!

Jeg er ny her på forumet, og ny i Jeep verden forøvrig! Jeg  har som mange andre blitt helt forelsket i wrangler og leter nå etter en TJ 2,5 1997. Dette blir min førstebil ::). Og jeg håper med å komme unna med en til rundt 60-70000,-

Veldig mange jeg møter sier omtrent at jeg like gjerne kan gi de penga rett til et verksted med en gang og at ALT er galt med Jeep. Men når jeg leser på forum, her og utenlandske skrives det nesten utelukkende positivt om eldre wranglere. Kommer det tilsynelatende frynsete frynsete ryktet til Jeep fra andre modeller som Cherokee?

Og ellers noen tanker om planen min? Er dette en krise førstegangsbil, og er budsjettet ok?

Takk for svar

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #1 på: Lø.,13,September,2014,21,28 »
Som absolutt alle andre biler inkludert riskokere, så har TJ også sine svakheter. Men den har desto flere gleder, og det er ikkenoe å frykte sålenge du gjør litt research! Les deg opp på FAQ-kjøpshjelp under TJ avdelingen, gjerne også vedlikeholds FAQ'en så er du godt igang.

Ja, cherokee med diesel har ødelagt rykte mest av alt. Men Grand Cherokee har også hatt litt trøbbel med el systemet. På Tj, så er det fryktelig lite slikt, så den er god og trygg.
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Redwrangler

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 136
  • Jeep Wrangler TJ 1999
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #2 på: Sø.,21,September,2014,08,16 »
Hei!

Jeg er ny her på forumet, og ny i Jeep verden forøvrig! Jeg  har som mange andre blitt helt forelsket i wrangler og leter nå etter en TJ 2,5 1997. Dette blir min førstebil ::). Og jeg håper med å komme unna med en til rundt 60-70000,-

Veldig mange jeg møter sier omtrent at jeg like gjerne kan gi de penga rett til et verksted med en gang og at ALT er galt med Jeep. Men når jeg leser på forum, her og utenlandske skrives det nesten utelukkende positivt om eldre wranglere. Kommer det tilsynelatende frynsete frynsete ryktet til Jeep fra andre modeller som Cherokee?

Og ellers noen tanker om planen min? Er dette en krise førstegangsbil, og er budsjettet ok?

Takk for svar

Jeg har en Wrangler 99, den kjøpte jeg som min første bil da jeg var 19. Denne bilen har jeg fortsatt:) Eneste jeg har å si er at det noen ganger er litt liten plass og at den bruker litt på mila. Ellers bare gøy:)

Enkle å skru på, det mest kan gjøres selv.

RW

Utlogget Kris

  • 360 CID
  • ***
  • Innlegg: 290
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #3 på: Sø.,21,September,2014,15,35 »
De du har møtt er bare misunnelig  ;) ;D
Har hatt min tj i ni år nå.
Motoren er kjent for å være driftsikker. Bilen er enkel å skru på/lett å komme til. Den har heller ikke masse elektris fjas som går i stykker.
Har hatt mye mere styr med xj'er, zj og riskokere!
Eneste er at 2.5 l er litt svak,  men det sparer jo bilen :)
TJ 00 uorginal
XJ 95 (solgt)
Zj 94 V8(solgt)

Utlogget Moseng

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #4 på: To., 9,Oktober,2014,16,36 »
Takk for svar! Det høres jo bra ut dette! Hva er rimelig å betale for en 1996 - 1999 modell med rundt 150.000 på kilometertellern, som ellers er i høvelig god stand når det kommer til rust og annet plukk?

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #5 på: To., 9,Oktober,2014,16,54 »
helt avhengig av utstyr, motor, godkjenninger osv. :)


Utlogget Moseng

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 16
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #6 på: To., 9,Oktober,2014,20,38 »
Jeg tenker 2,5L, ikke nødvendigvis hevet eller breddet. Så utganspunkt i at den er ganske standard. Kan heller ta mekkingen om jeg finner ut at det er noen jeg vil drive med.

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Førstereis Wrangler
« Svar #7 på: To., 9,Oktober,2014,21,35 »
Orginal bil 75-90.000,-
Hevet, hjul u godkjenninger 80-120.000,-
Hevet, hjul m godkjenninger 100-175.000,-

Issh, priser....
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!