Jeg holder med Stein. Man skal være nøye med valg av tire-carrier. Warn sin løsning med fanger og reservehjulsholder er rimelig tung, tungvindt å bruke og slarkete etter kort tid.
Den sist nevnte ville jeg vært litt forsiktig med å bruke med tanke på bulker i karrosseriet. Det stod at det var noe "backing" plater osv, men hvis du ser for deg 30 - 40 kg reservehjul som henger kun i noen hengsler på hjørnet på bilen, så vil det sikkert kunne bli "utover bulker" med tiden. Se bare for deg at du kapper en sving litt og får bakhjulet litt over en opphøyd fortauskant i 20 eller 30km/t. blir rimelig mange kilo i bevegelse på karosseriet da.
Poenget er at ved å gå over til Warn, så får du kun papirer som dekker 900 kg i norge. Har du da en TJ 2.5 liter, så er det faktisk 1100kg i minus på hengervekta iforhold til hva original hengerfestet tåler. Så for lovlighetens skyld, så ville jeg kanskje vurdert ett original feste som kan passe sammen med en tøff bakfanger uten hengerfeste. (selv om warn fangern faktisk er bedre festet til bilen enn det originale hengerfestet).
Men igjen, de som har kjørt wrangler TJ med bortimot eller over 2000 kg på kula veit godt at denne bilen ikke burde hatt lov til å dra mer enn 1000 - 1500 kg. Spesielt på glatta.
Det beste tipset er å hør med noen av gutta borti usa på Jeepforum.com. Kjøp gjerne en som er dimmensjonert til å tåle minst 35", eller kanskje 37". Da har du noe som ivertfall tåler en skikkelig trøkk, og som mest sansynlig varer litt lenger.
Vekt på utstyr og bilen er ganske viktig i denne sammenhengen. De fleste hiver på warn ditt og warn datt hele veien, og det er helt sikkert flott. Men når bilen får vinsj, fanger forran og bak, tankplate, diff cover, bærearb beskyttelse, styresnekke beskyttelse, oljepanne beskyttelse, svære stigtrinn og ikke minst 33 eller 35" dekk, så betyr faktisk det at flere TJ'er ikke har lov til å ha fører i bilen en gang.