Skrevet av Emne: Noen med 2,5L, 4" løft og 35" godkjent ombygging?  (Lest 1958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Noen med 2,5L, 4" løft og 35" godkjent ombygging?
« på: Ma.,10,November,2014,15,20 »

Jeg føyer meg inn i rekken over de som skal prøve å få no godkjent hos BT, men har fått gode tips om å være godt forberedt, før jeg stikker "kjeppen" i vepsebolet.

Fakta: Biltilsynet tilstreber lik behandling av klientene når det kommer til ombygginger. Selvom jeg ikke kan si at jeg vil ha fordi han har! XD
Jeg har nå truffet et koslig menneske(Tru det eller ei!!) som er villig til å muligens godkjenne balja mi på 35" hjul, om jeg kan legge frem et eller flere vognkort med tilsvarende oppsett.

Så 1000 kroners spørsmålet er da om det er noen her som har tilsvarende, og villig til å gi meg en håndsrekning?

Oppsettet mitt er som følger:
- 2000mod 2,5L sport
- 4" allerede godkjent fjærløft
- 33x12,5" 15 godkjent pr. idag
- Ombygd til skivebremser på bakaksel (ikke godkjent hos BT)
- Skal innvestere i nye felger, så her står jeg fritt, tenkte da i dimmen 15X8" -20 ET med TUV
- Speedometer drevet stemmer allerede med 35" dim
- 4,56 giring i akslene

Det er interessant med de som har 4.0L motor også.

-Bård

Utlogget Gisle Røen Johansen

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 1
Sv: Noen med 2,5L, 4" løft og 35" godkjent ombygging?
« Svar #1 på: Fr., 3,April,2015,21,31 »
Heihå! Jeg trenger kopi av ett vognkort med en tilsvarende godkjent ommbygget 4" heving og 33" hjul...Kan du hjelpe meg med dette??

Ville vært stas,jeg holder til på Eidsvoll og har mail; johansengisle@gmail.com ,ev tlf 90030371.

 Mvh Gisle R.Johansen

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Sv: Noen med 2,5L, 4" løft og 35" godkjent ombygging?
« Svar #2 på: Ma., 4,Mai,2015,12,19 »
Dette er en gammel post. BT tilstreber å behandle sine kunder "likt", men har også en holdning hvor kunde ikke kan komme å si "at siden han fikk så kan vel jeg få".
Jeg er i en prosess for å få min godkjent på 35", og andre bilers vognkort var de overhode ikke interessert i med mindre bilen var kliss lik.. dvs samme deler på begge. 

Og det er som å lete etter en nål i en høystake...

Hvis du allikvel ønsker en referanse, så kan du bruke bilen min. Er pr idag godkjent med 33" TJ 4/100 løft

Bård