Skrevet av Emne: Mål på bryter panelet  (Lest 1855 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Mål på bryter panelet
« på: Sø., 9,November,2014,23,26 »
Han nissen som jeg kjøpte bilen av var hvertfall ikke elektriker siden jeg må ha på fjernlys for å aktivere sperra;)

Det bringer meg til topic en, for det er jo strengt tatt ikke no fornuftig plass for brytere i denne bilen!

Tenkte derfor å erstatte askebegeret, samt det panelet med originale brytere og printe et nytt i 3d printeren for å utnytte plassen bedre. Trenger f eks ikke no askebeger...

Men er det noen som har det originale bryter panelet liggende å slenge? Sånn at jeg enkelt kan ta noen mål?.. (Da slipper jeg å demontere hele dashen)

-Bård

Utlogget raymre

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 71
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #1 på: Sø., 9,November,2014,23,34 »
Har ikke noe mål desverre, og heller ikke noe panel liggende å slenge. MEN, om du brått lager et sånt og skulle kunne tenke deg å lage et ekstra, så kan jeg være veldig interessert i å kjøpe et, for flere brytere er på vei, men som du sier, det er ikke så mange steder å sette de! :P

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #2 på: Ma.,10,November,2014,07,53 »
Ja, Det lar seg gjøre!

Det er ikke noen sak å printe noen ekstra! Jobben er å finne målene! ;) hehe

-Bård

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #3 på: Ma.,10,November,2014,21,35 »
Finnes ferdige paneler hvor du bytter ut lufteventilene over stereoen, ny topp over det igjen, eller på A stolpen. I tilfellet du ønsker å gjøre dette lettest mulig...
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #4 på: Ti.,11,November,2014,08,43 »
Ja, har sett de løsningen rundt om på nettet, men føler liksom ikke at det blir så integrert i dashen som jeg ønsker. og at de har nok plass før jeg må lete etter
enda en ny plass å sette brytere på.

Samtidig så er det moro å lage noe litt eget, og jeg har tilgang på 3D printer som printer i ABS plast :)

Du har jo nesten en hel Jeep bare i deler Stein-K, sikker på at du ikke har no slikt liggende? ;)

-Bård

Utlogget erik_h

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 106
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #5 på: Ti.,11,November,2014,12,43 »

JEg har samme tanken om bryterplassering, men uten 3D printer tilgjengelig dessverre ( kult verkøy!!) ;D

Tror et det som blir penest, er å enten: plukke ut askebeger og eksiterende bryter panel, ta mål og lage en helt ny lenger rekke med plass til brytere.
Eller: gjøre som jeg har sett ( og kommer til  å gjøre) kjøpe en bryterrekke til og modde den så den passer inn der hvor askebegeret er.  Så blir det likt det eksisterende...

(PS; minnes at formen på bryterpanelet er såpass "konmplisert" at det å " ta mål" er et godt stykke arbe.... )  ???

Men igjen: MYE gøyere å lege selv!!!!!
-98 Tj 2,5 "sport"
32x11,5, Ome 2"

Utlogget jope

  • 304 CID
  • **
  • Innlegg: 213
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #6 på: Ti.,11,November,2014,13,37 »
blir panelet bra så er jeg interessert i å kjøpe et stykk :)

i bilen min er askebegeret byttet ut med en svart plate også er knappene satt inn i den.  Ulempen med det er at vinkelen til knappene blir litt for mye ned slik at en ikke ser hva som står på knappene..

Utlogget Xerion

  • 258 CID
  • *
  • Innlegg: 41
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #7 på: Ti.,11,November,2014,16,50 »
Stemmer det, blir peneste om man får lagd et helhetlig panel, isteden for å bytte ut askebegret med en plate eller lignende løsninger...

Kan hende jeg plukker ut mitt eget bryterpanel for å ta målene.
Jeg regner med å måtte feile litt på et par stk først :P

-Bård

Utlogget Stein-K

  • Administrator
  • Get a life!!
  • *****
  • Innlegg: 2511
  • TJ med V8
    • Garasjen min hos JCN
Sv: Mål på bryter panelet
« Svar #8 på: On.,12,November,2014,20,29 »
Har selv kastet askebegeret og lagd en aluplate for å dekke hullet. Har montert bryterne til ARB sperrene der.

Men jeg hadde også et panel montert på toppen som var koblet med hovedstrømsbryter, og relestyring på winsjen. Og ja, dette panelet har jeg liggende.... :o
Min garasje

Webredaksjon JCN
Kjør hardt, kjør stil! Karosseriet er en slitedel!!!