Gjorde nettopp denne jobben selv. Er litt arbeid, men ikke noe hokus pokus egentlig.
Verksted manualen fant jeg her på forumet:
http://www.gianecri.it/WJ/WJ.htm Denne gir en veldig grei beskrivelse av jobben. Følger du denne slavisk, kan det egentlig ikke gå så mye galt. Noen små tips på veien vil allikevel være:
-Straks du får av transferen, og løsnet på bærebjelken under kassa. Vil motoren tippe såpass langt ned at det ikke er noe problem å komme til boltene rundt girkassa, men du vil ha en klar fordel om du har 3 stk forlengere til skralla tilgjengelig. (ikke tipp motoren før du har løsnet eksos og dekselet rundt vifte)
-Disse 3 forlengerene trenger du også for å løsne den øverste bolten på starteren.
-I senter av svinghjulet sitter det en liten kopp som holder converteren på linje. Denne presser du ut ved å bruke en av boltene (de
lengste) til forakslingen i det gjengede hullet i midten.
-Du må ha ei ganske stor pipe (husker ikke størrelse, men over 40 mm) for å turne motoren mens du løsner coverteren fra svinghjulet. Du kan også bruke en stor skiftenøkkel på vifte hjulet, om ikke du har pipe.
-Det er ikke nødvendig å skru startkransen løs fra svinghjulet, bare ekstra arbeid
-Vær forsiktig når du setter til boltene med moment igjen. Vrei av et par, selv om jeg fulgte moment anvisningen i manualen.
I tillegg til selve simmeringen, bør du også bytte 3 stk o-ringer bak på motoren. Disse dukker opp etterhvert som du løsner på delene. Vil også anbefale deg å bytte simmering i forkant av girkassa mens du har denne nede. Mener å huske at jeg betalte nesten 1900 kr for de 2 simmeringene, og de 3 o-ringene hos den lokale Jeep forhandleren. Så super billige er de ikke akkurat.
Prøver å legge ved bilder fra dele katalogen. Delene jeg byttet er gulet ut.
Noe mer du lurer på, så er det bare å slenge ut en post til.